۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۰۷
کد خبرنگار: 1165
کد خبر: 85110452
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

استاندار آذربایجان غربی بر لزوم رفع مشکلات تعاونی‌های مسکن تاکید کرد

ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر حل مسایل مربوط به تعاونی‌های مسکن در ارومیه، گفت: باید در کمترین زمان ممکن این مشکلات مرتفع شود تا ساخت و سازها رونق دوباره بگیرد.

به گزارش ایرنا، محمدصادق معتمدیان عصر شنبه در جلسه بررسی مسایل و مشکلات تعاونی‌های مسکن ارومیه، اظهار کرد: نبود نظارت کافی و یا دخالت‌های بی مورد موجب برخی مشکلات در تعاونی‌ها و در نتیجه نارضایتی مردم شده است.

به گفته وی، همه دستگاه‌های متولی این امر ضمن حل مشکلات تعاونی‌ها، اراضی بلاتکلیف شهری را نیز باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف کنند.

وی افزود: با مرتفع شدن مشکلات تعاونی‌ها علاوه بر رونق ساخت و سازها می‌توان در زمینه‌های تولیدی، صنعتی وکشاورزی نیز گام‌های مهمی برداشت.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی نیز در ادامه این جلسه از دستگاه های متولی خواست با تعامل بیشتری در راستای عملیاتی شدن اجرای مصوبات حل مشکلات تعاونی‌ها تلاش کنند و در صدور مجوزهای ساخت وساز سرعت عمل بیشتری داشته باشند.

ناصر عتباتی در ادامه افزود: مشکلات تعاونی‌ها نباید بیانگر وجود مشکل در تمامی خدمات فعالان بخش تعاون استان قلمداد شود و دستگاه‌های متولی در چارچوب قوانین و با نظر مساعد در حل و فصل مشکلات مردم پای کار بیایند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی نیز گفت: مشکلات تعاونی‌های مسکن ارومیه در کانون توجه این اداره کل بوده و اهتمام ویژه برای حل مسایل مربوط به آنها وجود دارد.

سید محسن حمزه لو اظهار کرد: با تصویب محدوده جدید طرح جامع شهر ارومیه حدود یک هزار و ۲۵۰ هکتار از اراضی حاشیه شهر با کاربری‌های مسکونی و خدماتی به همراه چندین روستای چسبیده به محدوده شهری اضافه شدند.

وی ادامه داد: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته، حدود هفت هزار و ۱۰۰ قطعه مسکونی با قابلیت احداث ۳۰ هزار واحد مسکونی الحاق به محدوده شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی یادآور شد: در همین راستا مشکلات چندین ساله تعاونی‌های مسکن با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت تحت پوشش حل و فصل شد.

حمزه لو اضافه کرد: اولویت و سیاست ما پشتیبانی از تولید مسکن در عرصه‌های گوناگون همراه با تامین خدمات مورد نیاز مطابق استانداردهای شهرسازی است.

به گفته وی، با این الحاقات صورت گرفته مساحت شهر ارومیه به ۹ هزار و ۲۵۰ هکتار افزایش یافت.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: همچنین حل مسایل و مشکلات مربوط به اراضی تعاونی ۱۱ گانه شهر ارومیه نیازمند مساعدت دستگاه‌های مربوطه است و راه و شهرسازی نیز بر این امر مساعدت و اهتمام ویژه دارد.

به گزارش ایرنا، در پایان این جلسه تعدادی از نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در خصوص حل مشکلات تعاونی‌ها نظرات و پیشنهادات خود را بیان کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha