دهمین طلای غول چراغ جادو و تکرار قهرمانی خواهر و برادر سامورایی روی تاتامی

تهران- ایرنا- رقابت‌های جودو قهرمانی جهان در حالی به اتمام رسید که غول فرانسوی به دهمین طلای خود رسید تا جاودانه شود و خواهر و برادر ژاپنی هم دوباره طلا گرفتند.

به گزارش شنبه‌شب ایرنا، رقابت‌های جودو قهرمانی جهان که با حضور ۶۵۷ ورزشکار از ۹۹ کشور و از ۱۷ اردیبهشت ماه آغاز شده بود، امروز با برگزاری مبارزات اوزان سنگین وزن مردان و زنان و همچنین مشخص شدن تیم‌های برتر ادامه یافت.

این مسابقات در سالن «ابها آرنا» شهر دوحه در حال برگزاری است و فردا با برگزاری مسابقات تیمی به اتمام می‌رسد. با این حال قهرمان مجموع دو بخش مردان و زنان، همواره در پایان مسابقات انفرادی مشخص می‌شود و مدال های تیمی تاثیری در جایگاه تیم‌ها ندارد.

در نهایت و در مجموع دو بخش زنان و مردان، ژاپن قهرمان همیشگی جهان با ۵ طلا، ۲ نقره و چهار برنز بار دیگر بر بام جودو دنیا ایستاد. فرانسه با ۲ طلا، ۲ نقره و ۳ برنز دوم شد و گرجستان با ۲ طلا، یک نقره و یک برنز به مقام سومی رسید.

دهمین طلای غول چراغ جادو و تکرار قهرمانی خواهر و برادر سامورایی روی تاتامی

از اتفاقات جالب این مسابقات می‌توان به تاریخ‌سازی غول چراغ جادو اشاره کرد. تدی رینر جودوکار ۳۴ ساله فرانسوی در این مسابقات به مقام قهرمانی سنگین وزن رسید تا دهمین نشان طلا را از آوردگاه جهانی از آن خود کند. او ۲ طلای المپیک را در هم در کارنامه دارد.

دیگر مدال طلای خروس‌ها در این مسابقات را، کلاریسه آگبن‌گنو در منهای ۶۳ کیلوگرم زنان دشت کرد. این ششمین طلای جودوکار ۳۰ ساله فرانسوی در تاتامی قهرمانی جهان بود.

دهمین طلای غول چراغ جادو و تکرار قهرمانی خواهر و برادر سامورایی روی تاتامی

همچنین، اُتا آبه و هیفومی آبه خواهر و برادر ژاپنی در این مسابقات به مدال طلا رسیده و قهرمانی خود در جهان را تکرار کردند.

تاتو گیرگاشویلی ستاره ۲۳ ساله گرجستان هم در وزن منهای ۸۱ کیلوگرم مردان به مدال طلا رسید تا به روند بی‌نظیرش تداوم ببخشد. او پنجمین حضورش در تاتامی جهان را تجربه کرد و از ۱۸ سالگی تاکنون موفق به کسب ۲ طلا، یک نقره و ۲ برنز شده است.

دهمین طلای غول چراغ جادو و تکرار قهرمانی خواهر و برادر سامورایی روی تاتامی

قهرمانان اوزان مختلف بخش بانوان

منهای ۴۸ کیلوگرم: ناتسومی سونودا از ژاپن

منهای ۵۲ کیلوگرم: اُتا آبه از ژاین

منهای ۵۷ کیلوگرم: کریستا گوچی از کانادا

منهای ۶۳ کیلوگرم: کلاریسه آگبن‌گنو از فرانسه

منهای ۷۰ کیلوگرم: ساکی نیوئه از ژاپن

به اضافه ۷۸ کیلوگرم: آریا سونه از ژاپن

قهرمانان اوزان مختلف بخش آقایان

منهای ۶۰ کیلوگرم: ‌فرانسیسکو گاریگوس از اسپانیا

منهای ۶۶ کیلوگرم: هیفومی آبه از ژاپن

منهای ۷۳ کیلوگرم: نیلس ستامپ از سوئیس

منهای ۸۱ کیلوگرم: تاتو گیرگاشویلی از گرجستان

منهای ۹۰ کیلوگرم: لوکا ماسیورادزه از گرجستان

منهای ۱۰۰ کیلوگرم: آرمان آدامیان از تیم فدراسیون بین‌المللی جودو (روسیه)

به اضافه ۱۰۰ کیلوگرم: تدی رینر از فرانسه

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha