هلال‌احمر ایران بهترین الگوی خدمت‌رسانی خالصانه در جهان باشد

قم-ایرنا- مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: هلال‌احمر ایران با پیاده‌سازی کامل آموزه‌های دینی می‌تواند به الگویی بالاتر از این جمعیت در جهان تبدیل شود و این ظرفیت فقط در اختیار هلال‌احمر ایران با قرائت اسلام انقلابی و تمدنی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله علیرضا اعرافی روز شنبه در همایش«مبلغان بشردوستی» در قم، افزود: هلال‌احمر ایران با عیار اسلام و آموزه‌های دینی می‌تواند به الگو و نماد خدمت‌رسانی خالصانه در سطح بین‌الملل تبدیل شود.

عضو فقهای شورای نگهبان رهبری با اشاره به خدمت در تراز اسلام، گفت: خدمت‌رسانی در منطق دین مبین اسلام فراتر از حس نوع‌دوستی است؛ خدمت‌رسانی در اسلام بر اساس خداخواهی و خداجویی انجام می‌گیرد که بالاترین خلوص خدمت‌رسانی است.

امام‌جمعه قم با تاکید بر اینکه در منطق اسلام خدمت‌رسانی فراتر از مزد خواهی و سوداگری است، یادآور شد: خدمت هرچقدر در بحران سخت‌تری باشد ارزش بالاتری دارد.

وی بابیان اینکه هر چه در خدمت سختی بیشتری تحمیل شود و دشواری بیشتری انجام بگیرد ارزش خدمت را بالاتر می‌برد، گفت: اوج خدمت‌ها، خدمت به هدایت بشری و در کنار آن نجات جان نوع انسان‌هاست.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور اظهار داشت: شتاب در خدمت‌رسانی و کوچک شمردن خدمت، خودداری از کبر و غرور و انتخاب آزادانه خدمت‌رسانی از عناصر مهم در فرهنگ خدمت گذاری است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: روحانیت افتخار دارد که همواره خادم و در خدمت مردم بوده و هرگز از این مسیر عدول نکرده است و همواره این مسیر و سیره را دنبال خواهد کرد.

اعرافی ادامه داد: خدمت به مردم ریشه در اندیشه دینی و حس معنوی حوزه‌های علمیه دارد؛ حوزه و روحانیت جایگاه ذوب شدن در مردم و خدمت به جامعه است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: حوزه علمیه قم در بخش کنش گری اجتماعی و خدمت‌رسانی به مردم افزون بر ۵۰ توافقنامه مختلف با دستگاه‌های اجرایی منعقد کرده که یکی از توافقنامه‌ها با جمعیت هلال‌احمر است.

وی بیان کرد: در دوران کرونا، بیش از ۱۰ میلیون نفر از برادران و خواهران جهادی مشغول خدمت‌رسانی به مردم بودند و این خدمات در سایر عرصه‌های موردنیاز مانند سیل، زلزله و غیره هم مصداق کاملی دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha