۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۲۶
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85109916
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۵ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه گردشگری خراسان‌شمالی جذب شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌شمالی گفت: ۷۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان جذب شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌شمالی، علی مستوفیان اظهار کرد: این میزان اعتبار برای زیرساخت های حوزه گردشگری از جمله سرویس بهداشتی، آب، برق، گاز، راهسازی و تاسیسات براساس جانمایی هایی که قبلا انجام شده است، هزینه می شود.

وی افزود: "سرچشمه شوقان"، "تنگه گزی"، "رباط قلی" و پایگاه میراث‌فرهنگی "ریوی" از مناطق اولویت دار برای تکمیل زیرساخت های گردشگری است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌شمالی گفت: امسال اعتبار بیشتری برای تکمیل زیرساخت های مناطق نمونه هدف گردشگری جذب و هزینه خواهد شد تا شرایط برای تبدیل خراسان شمالی به مقصد گردشگری فراهم شود.

مستوفیان با اشاره به میزبانی خراسان شمالی از همایش ملی گردشگری در سالجاری، گفت: این همایش نقش ویژه ای در معرفی و توسعه گردشگری استان خواهد داشت.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفر دارای ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۳۴ واحد بوم گردی، ۲۴ منطقه نمونه ملی، استانی و هشت روستای هدف گردشگری مقصدی بکر برای طبیعت دوستان و علاقه‌مندان به فرهنگ و آیین‌های اقوام مختلف است.

خراسان شمالی در شمالشرق کشور، در حدفاصل قطب سیاحتی شمال کشور و مشهدالرضا (ع) واقع شده که سالانه در ایام تعطیلات نوروز مسافران و زائران زیادی از این خطه تردد می کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha