۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۳۶
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85108477
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده حماس در ایران: صهیونیستها به هیچ توافقی پایبند نیستند/مقاومت متحد و یکپارچه است

تهران - ایرنا - نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در ایران تاکید کرد که دشمن اشغالگر صهیونیستی طبق عادت همیشگی هرگز به هیچ توافق و معاهده‌ای پایبند نیست.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین «خالد قدومی» اظهار داشت: در شرایطی که هنوز گروه‌های مقاومت در حال پاسخگویی به جنایت ترور شهید شیخ خضر عدنان بودند و مذاکرات با طرف‌های واسطه برای آرام‌سازی اوضاع و جلوگیری از تشدید درگیری‌ها در جریان بود، نتانیاهو باز دست به جنایتی دیگر زد و ترور فرماندهان ارشد مقاومت را در دستور کار قرار داد.

وی افزود: البته جنایت امروز رژیم صهیونیستی پرده از ذات و خوی جنایتکارانه این رژیم برداشت و نتانیاهو بار دیگر برای کسب دستاوردهای سیاسی و فرار از بحران‌های داخلی خود اعم از اختلافات ائتلاف کابینه سست رژیم صهیونیستی، اوضاع جاری در قدس شریف و مسجد الاقصی یا سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ دست به جنایتی دیگر زد و به ریختن خون فلسطینیان متوسل شد.

قدومی بیان کرد که این بار نیز هدف نتانیاهو و کابینه صهیونیستی، زنان و کودکان و افراد غیرنظامی در باریکه غزه بودند، این رژیم اقدام به بمباران مناطق مسکونی کرد که تا این لحظه ۲۵ شهید از جمله شماری از فرماندهان مقاومت و ده‌ها زخمی حاصل آن بوده است.

وی گفت که نبرد با دشمن صهیونیستی ادامه دارد و اتاق مشترک مقاومت طی بیانیه‌ای از آغاز عملیات «انتقام آزادگان» در پاسخ به ترور شماری از فرماندهان ارشد مقاومت خبر داد.

نماینده حماس در ایران در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد که اشغالگران صهیونیست قرار است ۱۸ ماه جاری میلادی، راهپیمایی پرچم را در قدس اشغالی برگزار کنند و روز بعد از آن نیز نشست اتحادیه عرب به ریاست عربستان برگزار خواهد شد، بنابراین امت اسلامی و عربی مسئولیت بزرگی در قبال فلسطین بر عهده دارد.

قدومی تاکید کرد که گروه‌های مقاومت در عرصه میدانی و سیاسی موضعی واحد و یکپارچه دارند و متحد به جنایات دشمن پاسخ خواهند داد، این مقاومت است که تعیین خواهد کرد نبرد با دشمن چه زمانی آغاز شده و چه زمانی متوقف می شود.

وی تصریح کرد که تمام طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه سازمان ملل که جنایات و کشتارهای رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنند، باید برای توقف این جنایات دست به تحرک و اقداماتی عملی بزنند.

نماینده حماس در ایران همچنین پوشش ضعیف جنایات رژیم صهیونیستی در رسانه‌های بین‌الملل را مورد انتقاد قرار داد.

قدومی اظهار داشت که راه مقاومت مشخص است، نبرد با دشمن صهیونیستی ادامه دارد و پاسخ مقاومت به جنایات دشمن همواره در زمان و مکان مناسب صورت خواهد گرفت.

به گفته وی، اشغالگران چه مقاومت پاسخ بدهد و چه پاسخ ندهد، مجبور به فرار به پناهگاه‌ها خواهند بود و حدود ۵۰ الی ۶۰ درصد صهیونیست‌های ساکن مناطق مجاور غزه مجبور به فرار از خانه‌های خود شدند و تل آویو به شهر ارواح تبدیل شد و حتی شماری از وزرای اسرائیلی هم به پناهگاه‌ها فرار کردند.

وی افزود: مقاومت معادله پاسخ به جنایات دشمن و ایجاد رعب و وحشت در میان صهیونیست‌ها را برقرار کرده است.

از روز سه شنبه جنگنده - بمب افکن‌های رژیم صهیونیستی نوار غزه را هدف حملات سنگین خود قرار دادند که در جریان آن تاکنون ۲۳ فلسطینی از جمله چند کودک و زن و ۴ فرمانده ارشد گروهان‌های قدس (سرایا القدس) شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین شهید شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که ۱۳۳ نقطه از نوار غزه را آماج حملات شدید خود قرار داده است.

گروه‌های مبارز فلسطینی نیز در اقدامی تلافی‌جویانه در چندین نوبت تل آویو و دیگر بخش‌های سرزمین‌های اشغالی به ویژه جنوب اسرائیل را آماج حملات موشکی و راکتی قرار دادند که در جریان آن تاکنون ۱۶ صهیونیست زخمی شدند که حال بسیاری از آنان وخیم گزارش می‌شود.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از عصر چهارشنبه تاکنون گروه‌های فلسطینی ۴۶۹ راکت و موشک به سوی سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده‌اند که خسارت مالی زیادی را به بار آورده است.

جنگنده - بمب افکن‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز در تازه‌ترین جنایت خود ساختمانی مسکونی را در خان یونس واقع در جنوب نوار غزه بمباران کردند که در نتیجه آن ۳ فلسطینی از جمله یکی از فرماندهان سرایا القدس به همراه برادرش به شهادت رسیده و شماری دیگر زخمی شدند.

در جریان حملات روز چهارشنبه و بامداد پنجشنبه صهیونیست‌ها به مناطق مختلف نوار غزه نیز تا بدین لحظه ۸ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و شمار شهدای غزه به ۲۳ نفر رسید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha