وزیر تعاون:  نامگذاری امسال چراغ راهی برای حل مشکلات کشور است

اراک - ایرنا - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب، چراغ راهی برای حل مشکلات جامعه و آحاد مختلف مردم است.

به گزارش ایرنا، «سید صولت مرتضوی» روز پنجشنبه در آیین افتتاح مرکز همایش‌های بین‌المللی پروین اعتصامی در هتل امیرکبیر اراک، افزود: امسال رهبر معظم انقلاب به عنوان سکاندار هدایت مدیریت کشور اسلامی، تکلیف بزرگی را بر گردن همه نهادند.

وی بیان کرد: ایشان امسال را به نام « مهار تورم؛ رشد تولید» نامگذاری کردند،که این نامگذاری چراغ راهی برای رفع مشکلات آحاد مختلف مردم از جمله کاهش نرخ بیکاری، ایجاد رونق در تولید، افزایش رشد اقتصادی و کاهش فاصله طبقاتی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: استان مرکزی و مردم شایسته این دیار این توانایی را دارند که با همکاری مدیریت عالی و ارشد استان بخش قابل توجهی از این مسئولیت را پذیرا باشند.

مرتضوی بیان کرد: برای سومین بار توفیق حضور در استان مرکزی را دارم، احساس می‌کنم، طرحی نو در راستای توسعه همه‌جانبه استان طراحی شده است.

وی گفت: در ابتدای ورود بازدیدی از شرکت هپکو انجام شد و در این بازدید به دلیل اینکه شرکت وابسته به تامین اجتماعی و وزارت است، احساس دیگری رخ داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: کارخانه‌ای که در دهه ۹۰ به دلایل مختلف به رکود نشسته بود، امروز شاهد تولید است و کارگران اعلام کردند که تولیدات آنها از صفر به ۲۵۰ دستگاه رسیده و برنامه‌ریزی شده در سال جاری تولیدات آن به حدود ۸۰۰ دستگاه برسد که این مهم بیانگر رشد حدود ۴۰۰ درصدی و به معنای تحقق منویات رهبری و سربازی برای ملت شریف ایران اسلامی است.

مرتضوی گفت: توقع از کارگران خلاق و شایسته همین است.

وی عنوان کرد: امروز استاندار مرکزی از کارگران این شرکت سئوال کردند که مطالبات معوق دارند ؟ که کارگران گفتند، حقوق به روز پرداخت می‌شود و این مهم مایه خوشحالی است که کارگر عرق جبینشان خشک نشده، حقوقشان را دریافت می‌کنند و هیچ خبری برای رئیس جمهور از این خوش‌تر نیست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: از طرف دیگر از استاندار مرکزی در خصوص شرکت آذرآب هم سئوال شد، این شرکت در یک تصمیم عالمانه، یک تدبیر عاقلانه به یکی از موسسات بزرگ و دانش‌بنیان واگذار شد و در حدود پنج ماه فرایند نقل و انتقال و واگذاری انجام شد و در حال سبقت گرفتن از هپکو است.

مرتضوی اظهار کرد: کارگران هپکو نسبت به واردات نگران بود، اما نباید نگران باشند، اگر توان تولید ۲ هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه را داشته باشند، ضمانت خرید خود ما هستیم.

وی تاکید کرد: همه منتظر تولیدات این شرکت و خریدار هستند، البته مشکلاتی است که رفع می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: این مجموعه ۷۰ تا ۸۰ هکتاری امیرکبیر از وضعیت خوب و فضای سبز مناسبی برخوردار است، اراک به لحاظ صنعتی بودن نیاز به توسعه فضای سبز دارد.

مرتضوی بیان کرد: اینکه یک مجموعه‌ای بیاید و به مجموعه مدیریت شهری برسد و در راستای توسعه فضای سبز کار مناسب انجام دهد، اقدام مناسبی است.

وی گفت: مجموعه فرهنگی و ورزشی که استخر شنا، سالن‌های مجاور ورزشی و مجوعه‌های فرهنگی از جمله مرکز همایش مدرن دارد، و طرح‌های دیگر از جمله پارک آبی و واحدهای مسکونی را در دستور کار دارد که همه در راستای کمک به رشد تولید است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: باید تلاش شود طرح‌های در دست اجرا به موقع تکمیل شود و تقضای تخفیف ویژه برای نهادهای حمایتی است تا آحاد مردم بتوانند از این مجموعه استفاده کنند.

مرتضوی از اقدامات خوب صندوق آینده‌ساز در اجرای این مجموعه تشکر کرد و گفت: کار دیگر این صندوق، طرح کارساز است که در راستای اجابت به فرمان رهبر معظم انقلاب در شعار سال است.

وی گفت: طرح کارساز بستر توسعه سرمایه‌گذاری در بخش دانش‌بنیان را فراهم می‌کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: یکی از مشکلات کشور، نرخ رشد بیکاری فارغ‌التحصلان دانشگاهی با مدارک کارشناسی ارشد و بالاتر است و این طرح بستر اشتغال این قشر را فراهم می‌کند.

مرتضوی عنوان کرد: جلوگیری از خروج و مهاجرت نخبگان، از دیگر مزایای این طرح است و امید است این صندوق هر روز افتخارات بیشتری برای مردم داشته باشد

وی، از استاندار فعال و جهادی استان مرکزی نیز تشکر کرد.

سالن همایش‌های بین‌المللی پروین اعتصامی در زمینی به وسعت ۱۰ هزار و ۵۰۰ مترمربع در مجتمع سیاحتی تفریحی امیرکبیر با صرف اعتباری بالغ بر ۶ هزار میلیارد ریال ایجاد شده است، سالن همایش دارای ۵۰۰ نفر ظرفیت و سالن کنفرانس دارای ۶۵ نفر ظرفیت است و دارای پنج سالن پردیس سینمایی با ظرفیت ۲۰۰ نفر است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا عصر امروز پنجشنبه علاوه بر اراک، به شهرستان‌های خمین، محلات دلیجان نیز سفر می‌کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha