اسماعیلی: ۱۲۵ هزارمتر از فضای مصلی در اختیار ناشران قرار دارد

تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام اینکه کل فضای مصلای امام خمینی(ره) در اختیار دوستداران کتاب قرار گرفته است، گفت: ۱۲۵ هزار متر از فضای مصلی در اختیار ناشران قرار دارد.

به گزارش خبرنگار کتاب ایرنا، مراسم افتتاحیه سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که قرار بود در حیاط مصلای امام خمینی(ره) و به شکل مردمی برگزار شود، یه دلیل بارندگی با تاخیر نیم ساعتی در غرفه کوشک کتاب واقع در شبستان برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی در این آیین ضمن خوش‌آمدگویی به زلفیه دولت‌زاده وزیر فرهنگ تاجیکستان گفت: سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با پیش‌بینی خوبی آغاز شده، فضای مصلا به شکل کامل در اختیار دوستداران کتاب است. بیش از ۱۲۵ هزار متر در اختیار ناشران و مشتاقان کتاب و نشر قرار دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تجربه سال گذشته از برگزاری هم‌زمان نمایشگاه مجازی و حضوری بیان کرد: سال گذشته تجربه خوبی در فروش هم‌زمان نمایشگاه حضوری و مجازی داشتیم و مردم مشتاق حضور در نمایشگاه هستند، اما این امکان برای همه مهیا نیست، بخش مجازی نمایشگاه بین‌المللی کتاب برای دسترسی مردم در سراسر شهرهای ایران به نمایشگاه بین‌المللی کتاب فعال است.

به گفته او نمایشگاه بین‌المللی کتاب فقط برای کتاب نیست بلکه محفل و جشنی برای ایران سربلند است و نمایشگاه کتاب بهانه‌ای برای مهرورزی بیشتر است. در این روزها خدمت به اهالی علم و فرهنگ بر عهده ما است.

اسماعیلی تاکید کرد: بنای جمهوری اسلامی، افزایش فعالیت فرهنگی با کشورهای دوست و برادر است و این پیوند عاطفه هر روز بیشتر خواهدشد.

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی‌است» ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در مصلی امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha