۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۰۲
کد خبرنگار: 877
کد خبر: 85107446
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بیش از یک‌هزار کیلومتر کابل خودنگهدار در استان اردبیل اجرا شد

اردبیل- ایرنا- معاون مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل از تبدیل بیش از یک‌هزار کیلومتر سیم مسی به کابل خودنگهدار با هدف ارتقای سطح پایداری برق استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، اقبال عباسی روز چهارشنبه در آئین معارفه مدیر جدید امور برق خلخال با اعلام این خبر اظهار کرد: از مجموع ۲۲۵ کیلومتر شبکه پیش‌بینی شده برای تبدیل به کابل خود نگهدار خلخال در سال گذشته ۸۰ کیلومتر اجرا شده و در سال جاری تلاش می‌کنیم این پروژه را با استفاده از پیمانکار توانمند تکمیل کنیم.

معاون مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با بیان اینکه این پروژه با اعتباری بالغ بر چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اجرا می‌شود، اضافه کرد: برای افزایش سرعت عملیات این پروژه هم‌اکنون بیش از ۵۰۰ کیلومتر کابل خودنگهدار خریداری شده و در انبار شرکت توزیع برق موجود است.

وی اضافه کرد: به‌رغم کمبود منابع و افزایش قیمت تجهیزات سال گذشته یک هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال اقلام و تجهیزات مورد نیاز خریداری شد و امسال هم برای تامین تجهیزات موردنیاز در مجموع سه هزار و ۱۴۲ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

عباسی با بیان اینکه افزایش قیمت تجهیزات موجب کاهش سرعت عملیات اجرایی پروژه‌های کابل خود نگهدار در استان شده است، گفت: کم‌کاری مربوط به اجرای پروژه کابل خود نگهدار خلخال در سال گذشته از ناحیه پیمانکار بومی بوده و با توجه به افزایش تورم سه برابری قیمت تجهیزات برق، این شرکت برای افزایش رغبت پیمانکاران مجری طرح‌های برق‌رسانی استان اعمال تعدیل در پیمان‌ها را در دستور کار قرار داده است.

معاون مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: هرچند شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل هم مانند سایر استان‌ها و با توجه به محدودیت‌های مالی قادر به پرداخت کامل مطالبات پیمانکاران نشده است، با این حال این استان از لحاظ میزان بدهی به پیمانکاران پایین‌ترین رتبه میزان بدهی را در بین استان‌های مختلف کشور به خود اختصاص داده است.

سیدجواد یحیی‌زاده ، فرماندار خلخال نیز در این مراسم با بیان اینکه پروژه تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار بر اساس برنامه زمان‌بندی پیش نرفته اسـت، گفت: با توجه به محدودیت فصل کاری در خلخال، انتظار از مسئولان شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل اجرای پروژه‌های تعریف شده در مهلت تعیین شده است.

در این مراسم امیر حمیدی به‌عنوان مدیر جدید اداره امور برق خلخال معرفی شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha