بخش دولتی و خصوصی عمان خواهان سرمایه گذاری در هرمزگان است

بندرعباس - ایرنا - وزیر حمل و نقل و ارتباطات و فناوری اطلاعات عمان از عزم بخش دولتی و خصوصی این کشور برای سرمایه گذاری در ایران و استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از استانداری هرمزگان، سعید بن حمود المعولی در نشست مشترک با مهدی دوستی استاندار هرمزگان اظهار کرد: بندرعباس ظرفیت‌های خوبی دارد و ارتباط موثرتر میان ۲ کشور نیازمند تعریف خط پروازی از عمان به بندرعباس است.

وی ادامه داد: هدف ما از این سفر توسعه روابط تجاری و اقتصادی است و به دنبال آن هستیم که بتوانیم فعالیت اقتصادی را بین ۲ کشور دوست و هم پیمان عمان و ایران گسترش دهیم.

بخش دولتی و خصوصی عمان خواهان سرمایه گذاری در هرمزگان است

وزیر حمل و نقل و ارتباطات و فناوری اطلاعات عمان با اشاره به ظرفیت های بسیار خوب هرمزگان، از عزم بخش دولتی و خصوصی این کشور برای سرمایه گذاری در ایران و استان هرمزگان خبر داد و گفت: در بازدید از از ظرفیت‌های بندر شهید رجایی شاهد ظرفیت های خوبی در حوزه بندری بودیم که بخش خصوصی را راغب به سرمایه گذاری کرده است.

در ادامه این نشست مشترک مهدی دوستی گفت: در حوزه همکاری‌ های ۲ جانبه در حوزه بندری آمادگی کامل برای حمایت از سرمایه گذاران عمانی وجود دارد، مرحله سوم این بندر در حال تکمیل است و تنها نصب تجهیزات باقی مانده و آماده‌ ایم در این حوزه با بخش خصوصی کشور دوست و برادر سلطنت عمان هم همکاری کنیم.

بخش دولتی و خصوصی عمان خواهان سرمایه گذاری در هرمزگان است

وی افزود: هرمزگان به جز بندر شهید رجایی، بنادر مهم دیگری در سیریک و بندرلنگه نیز دارد که می‌ توان تجارت خُرد را در آن بنادر انجام داد، در این بنادر هم آمادگی همکاری ۲ جانبه وجود دارد، در پس کرانه هم اگر زمینی برای فعالیت شرکت‌ های خصوصی عمان نیاز است آمادگی داریم این زمین را در اختیار قرار دهیم.

استاندار هرمزگان با تاکید بر زمان بر بودن بروکراسی اداری و انجام کارهای اداری گفت: در راستای حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی عمان در هرمزگان، به صورت ویژه امور را تسهیل خواهیم کرد و مجوزهای مورد نیاز را اخذ می‌ کنیم.

یادآور می شود، عصر سه شنبه (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲) سعید بن حمود المعولی وزیر حمل و نقل و ارتباطات و فناوری اطلاعات عمان هیاتی عمانی از جمله مدیرکل بنادر عمان، رییس انجمن لجستیک عمان و مدیر شرکت اجرایی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و نماینده وزارت امور خارجه این کشور در سفری یک روزه وارد بندرعباس شدند و از ظرفیت‌ های بندری این شهر بازدید کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha