۳۴۰ میلیارد تومان از اعتبارات مصوب شهرستان شهرکرد در سفر رییس‌جمهور تخصیص یافت

شهرکرد - ایرنا - سرپرست فرمانداری شهرکرد گفت: تاکنون ۳۴۰ میلیارد تومان از اعتبارات مصوب این شهرستان در سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری تخصیص پیدا کرد.

به گزارش ایرنا، بهادر عبدالغنی روز سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران تاکید کرد: در سفر رییس‌جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت سیزدهم به چهارمحال و بختیاری ۷۷ طرح با ۱۵ هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شد.

وی افزود: همچنین سه هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال از اعتبارات استانی برای ۳۶۶ طرح شهرستان شهرکرد اختصاص داده شد که از این مبلغ ۲ هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال تخصیص پیدا کرده است.

عبدالغنی به پیگیری جدی برای ساماندهی مشاغل مزاحم در شهرستان شهرکرد و به‌ویژه مرکز چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: در شهرکرد با مشکلات جدی در حوزه صنایع مزاحم مواجه هستیم.

وی در خصوص کیفیت نان تولیدی در شهرستان شهرکرد یادآور شد: با افزایش نظارت‌ها از سوی جهادکشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و فرمانداری شهرستان شهرکرد نسبت به رفع مشکلات کنونی و ارتقای نام تولیدی اقدام می‌شود.

وی در خصوص طرح نیمه‌تمام برج‌های دوقلو شهرداری شهرکرد گفت: متاسفانه سازه این پروژه در قسمت ضلع جنوب‌شرق با دیوار حائل گره نخورده است و این مشکل باید قبل از هر اقدامی برطرف شود.

عبدالغنی تاکید کرد: آهن‌آلات به‌کارگیری شده مرتبط با سازه این طرح در معرض زنگ‌زدگی و خوردگی است و باید هر چه سریع‌تر برای واگذاری این پروژه به سرمایه‌گذار اقدام شود.

وی افزود: تکمیل طرح نیمه‌تمام برج‌های دوقلو شهرداری شهرکرد به هفت هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

عبدالغنی زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان شهرکرد را ضعیف اعلام و تصریح کرد: درصدد توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی اجرای طرحی برای احداث یک مکان نوروزگاه در ورودی شهرکرد هستیم.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: بارش برف سنگین زمستان گذشته آسیب‌های فراوانی به برخی منازل مسکونی، زمین‌های کشاورزی و زیرساخت‌های استان وارد کرد.

خسرو کیانی تاکید کرد: برای جبران بخشی از خسارت‌های سیل چهارمحال و بختیاری در سال گذشته یک‌هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال اختصاص داده شد که سهم شهرستان شهرکرد ۳۰۰ میلیارد ریال برای ۳۵ پروژه بوده است.

وی افزود: همچنین یک‌هزار و ۳۰ میلیارد ریال برای پرداخت تسهیلات کم‌بهره در بخش کشاورزی به‌منظور جبران خسارت‌های سیل به چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت.

کیانی به تخریب ۶۲۰ واحد مسکونی در سیل سال گذشته چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: از این تعداد ۹۰ واحد مسکونی در شهرستان شهرکرد قرار داشت.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به وجود ۳۰ روستا در شهرستان شهرکرد گفت: سال گذشته ۲۰۰ میلیارد ریال به حساب دهیاری‌های این شهرستان واریز شد که ۲.۵ برابر اعتبارات گذشته است.

علی زاهدی تاکید کرد: همچنین ۴۰ هزار متر مربع از معابر روستایی در شهرستان شهرکرد با سهمیه قیر رایگان آسفالت شده است.

وی افزود: امسال چهار دستگاه ماشین‌آلات از محل اعتبارات ماده ۵۸ به چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha