تشکیل قرارگاه مراقبت از زندانیان آزاد شده در استان اردبیل

اردبیل - ایرنا - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل از تشکیل قرارگاهی ابتکاری در این استان با هدف امکان مراقبت‌های شایسته پس از خروج از زندان، پیگیری وضعیت اشتغال و حرفه‌آموزی ، باز اجتماعی کردن و اصلاح محکومان خبر داد.

به گزارش ایرنا، جلال آفاقی روز دوشنبه در جلسه مدیران زندان‌های استان با تشریح فلسفه مجازات و تاکید بر استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس با بیان این که زندان آخرین راهکار به ویژه در جرایم مهم است ، اظهار کرد: این قرارگاه به‌صورت ابتکاری با هدف هم‌افزایی دستگاه‌های متولی به‌ویژه در زمینه اجتماعی و فرهنگی و عضویت سازمان‌های مردم‌نهاد با کارگروه‌های مختلف تشکیل خواهد شد.

وی خواستار توجه به کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان شد و افزود: در هر جرمی که اتفاق می‌افتد جریان‌ها ، شرایط و اشخاص مختلفی می‌توانند دخیل باشند و تحقق هر جرم ، در حقیقت معلول علت‌هایی است که در مواجهه با مجرمان باید به ریشه‌ها، بسترها و خاستگاه‌های جرایم توجه شود.

وی با بیان اینکه ریشه بخش قابل توجهی از آسیب‌ها و جرایم مشکلات اقتصادی ، فقر و بیکاری است، ادامه داد: همت عمومی برای توانمندسازی زندانیان و جامعه پذیری و باز اجتماعی کردن آنها یک ضرورت است.

آفاقی تصریح کرد: تلاش برای اصلاح مجرمان و بازپروری اجتماعی آنها باید به همت همگانی در جامعه تبدیل شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha