استاندار: شهرداری‌های سیستان و بلوچستان برنامه چشم‌انداز ۲۰ ساله تدوین کنند 

زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: شهرداری‌های استان باید برنامه چشم انداز ۲۰ ساله تدوین و از این سند برش‌های پنج ساله و یکساله نیز تنظیم شود تا عملکرد خود را در طول یک سال ارزیابی کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمد کرمی روز یکشنبه در همایش شهرداران سیستان و بلوچستان بر تکیه و استفاده از ظرفیت‌های استان برای اجرای امور توسعه‌ای و زیرساختی در شهرداری‌ها تاکید کرد و اظهارداشت: در برخی شهرهای کوچک استان، شهرداری‌ها با استفاده از امکانات و ظرفیت‌های منطقه‌ای خیلی خوب کار کرده‌اند در حالیکه این شهرداری‌ها اعتبارات کلان هم نداشته‌اند و بخوبی از ظرفیت‌های منطقه‌ای برای اجرای امور استفاده کرده‌اند.

‏وی تصریح کرد: در سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های زیادی وجود دارد که می‌توان همراه با اراده قوی از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: داشتن اراده قوی مهم است چرا که اگر اراده ضعیف باشد با وجود هزاران امکانات هم راه به جایی نمی‌بریم.

وی بیان کرد: تجربیات دوران جنگ نشان داد که با کمترین امکانات و نبود هیچ کارگاه تولیدی و کارخانه، ابنیه فنی مثل پل‌های شناور و سایر طرح‌های عمرانی در محل منطقه جنگی با اراده قوی رزمندگان اجرایی می‌شد.

کرمی تاکید کرد: باید با روحیه جهادی کار کنیم و در این امر با کسی تعارف نداریم؛ چون مردم انتظار دارند و باید با اراده قوی و بکارگیری تمام ظرفیت‌ها و همچنین استفاده از توان نمایندگان و فرمانداران و امکانات سایر دستگاه‌های اجرایی تغییر و تحول ایجاد کنید.

وی عنوان کرد: این در حالیست که در پایان سال گذشته تعدادی از دستگاه‌های اجرایی، نتوانستند اعتبارات مصوب را جذب کنند که این نقص بسیار بزرگی است و ادارات باید در پایان سال فراتر از بودجه کار کرده باشند و در این حوزه بدهی داشته باشند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برای انجام امور عمرانی در حوزه شهرداری‌ها باید از تولیدات داخلی استان استفاده شود.

وی اظهارداشت: نظارت بر امور انجام شده موضوع بسیار مهمی است و باید برای حفظ کیفیت کارهای انجام شده نظارت جدی داشته باشیم تا سطح کیفی پروژه‌های عمرانی سطح شهرها افزایش یابد.

کرمی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی نیز باید امکاناتی که در سطح دستگاه دارند را برای انجام امور زیربنایی در اختیار شهرداری‌ها قرار دهند.

وی گفت: شهرداران باید برنامه چشم انداز ۲۰ ساله تدوین و از این سند برش‌های پنج ساله و یکساله تنظیم کنند تا مشخص شود در بازه پنج ساله و یکساله چه اولویت‌هایی را باید بکار گیرند و چه کارهایی انجام دهند و عملکرد خود را در طول یک سال ارزیابی کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان اظهارداشت: شهرداران باید هر سه ماه یکبار گزارش اقدامات انجام شده را ارائه و در دید عموم قرار دهند تا مردم ببینند شهرداری چه اقداماتی را انجام داده است.

وی با بیان اینکه سطح مطالبه‌گری مردم نیز باید افزایش یابد افزود: شهرداران باید با اساتید دانشگاه و نخبگان استان ارتباط تنگاتنگی داشته باشند و از ظرفیت آنان برای پیشرفت امور بهره گیرند.

کرمی افزود: در حال حاضر شهرداری‌ها ماشین آلات زیادی دارند که به علت عدم رسیدگی و مدیریت صحیح، مستهلک و از کار افتاده شده‌اند و باید سازمان همیاری شهرداری‌ها این موضوع و امکانات را به نفع شهرداری‌ها ساماندهی کند و بهره برداری لازم صورت گیرد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha