کارشناس اقتصادی سوریه: سفر رئیس جمهور ایران گامی در راستای رفع مشکلات اقتصادی است

دمشق - ایرنا - کارشناس اقتصادی سوریه، سفر رئیس جمهور اسلامی ایران به سوریه را گامی در راستای تقویت همگرایی در مسائل مختلف که بین دو کشور توافق شد دانست و گفت : این سفر زمینه رفع مشکلات اقتصادی را فراهم می کند.

به گزارش ایرنا ،جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه در پایان سفر رسمی دو روزه آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی به این کشور که به دعوت بشار اسد رئیس جمهور سوریه انجام شد، بیانیه مشترکی منتشر کردند.

در پاسخ به دعوت رسمی بشار اسد، رئیس جمهوری عربی سوریه، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، دیداری رسمی از کشور جمهوری عربی سوریه طی دو روز چهارشنبه و پنج‌شنبه، ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ به‌ عمل آورده و با مقامات عالی این کشور در خصوص راه‌های گسترش و تقویت روابط دوجانبه، آخرین تحولات منطقه و اوضاع در صحنه جهانی، بحث و تبادل نظر نمودند.

"عمار یوسف"، کارشناس اقتصادی سوریه در گفت و گو با رسانه ها ، سفر آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران به سوریه را در چارچوب تقویت همگرایی اقتصادی دو کشور دانست.

کارشناس اقتصادی سوریه: سفر رئیس جمهور ایران گامی در راستای رفع مشکلات اقتصادی است

یوسف افزود: جمهوری اسلامی ایران یکی از حامیان اصلی اقتصاد کشور غربی سوریه چه از طریق تسهیلات اعتباری و چه از طریق بخش نفت و غذا بوده و در آینده هم خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: این سفر در چارچوب تقویت یکپارچگی اقتصادی دو کشور صورت گرفت.

این استاد دانشگاه تاکید کرد : این سفر زمینه را برای بهبود اقتصادی دو کشور فراهم کرد.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه سوریه دارای پنج منطقه آزاد و راه آهن است ، افزود : ایران می تواند برای رونق اقتصادی سوریه که به نفع دو کشور باشد، در این کشور سرمایه گذاری کند.

وی افزود : در این سفر روسای جمهور دو کشور گفتگوهای عمیقی انجام دادند که تمرکز آن بر راه‌های توسعه و تقویت روابط دوجانبه براساس روابط برادرانه و استراتژیک میان دو کشور و هم‌چنین آخرین تحولات در منطقه و شرایط جهانی بود. همچنین دو طرف بر ضرورت احترام به حاکمیت ملی، استقلال و حفظ تمامیت ارضی دو کشور، طبق اهداف و اصول منشور ملل‌متحد تأکید نمودند.

رییسان جمهور ایران و سوریه در این دیدار بر اهمیت تقویت روابط دوجانبه از طریق تداوم همکاری‌های سیاسی، اقتصادی، کنسولی و سایر زمینه‌های همکاری و هم‌چنین استمرار تبادل هیات‌های عالی‌رتبه میان دو کشور تأکید کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha