۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۳۴
کد خبر: 85102934
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون استاندار یزد: شخصیت علمی ملاعبدالله بهابادی به خوبی به جامعه معرفی نشده است

یزد- ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با قدردانی از برنامه ریزی برای برگزاری کنگره بین المللی علامه ملاعبدالله بهابادی یزدی گفت: معرفی جایگاه علمی این شخصیت دینی به نحو شایسته ای به جامعه صورت نگرفته و نیاز به تلاش بیشتر در این زمینه است .

به گزارش روز شنبه اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، علی اکبر عزیزی در دیدار با اعضای هیات علمی و شورای سیاست گذاری کنگره بین المللی علامه ملاعبدالله بهابادی یزدی افزود: این شخصیت بزرگ که از مفاخر استان یزد به شمار می رود، دارای ابعاد علمی متعددی است که باید آثار و احوال ایشان بیش از پیش به جهان تشییع معرفی شود.

وی اظهار کرد: شروع فعالیت دبیرخانه کنگره بین المللی علامه ملاعبدالله بهابادی یزدی اقدامی موثر برای معرفی این شخصیت علمی کمتر شناخته شده است و انتظار از مراکز علمی مانند حوزه های علمیه و دانشگاه‌ها این است که ابعاد شخصیت علمی علامه را به جامعه بیشتر بشناسانند.

عزیزی پیشنهاد کرد با توجه به عنایات و توجه مقام معظم رهبری به شخصیت علامه، اعضای کنگره دیداری با معظم له داشته باشند و از فرمایشات و رهنمودهای ایشان در برگزاری این همایش علمی استفاده نمایند.

برگزاری نشست های علمی مشترک بین دانشگاه های یزد و شیراز ، دعوت از طلاب و فضلای کشور در زمینه ارائه مقالات علمی و تبیین شخصیت علامه، درخواست نگارش مقالات در باب شخصیت علامه توسط منطق دانان جهانی که با ابعاد شخصیتی ملا عبدالله آشنایی دارند از دیگر پیشنهادات معاون استاندار یزد در این نشست بود.

ملا نجم الدین عبدالله بن شهاب الدین حسین بهابادی یزدی در اوایل قرن دهم هجری در بهاباد از توابع یزد پا به عرصه وجود گذاشت که در پرتو رابطه با دربار صفوی، بر گسترش تشیع و حل مشکلات شیعیان تلاش کرد.

وی در علم فقه و منطق متبحّر و استاد بود و آثار مهمی تألیف کرد که مهمترین آن «حاشیه علی تهذیب المنطق» معروف به «حاشیه ملاعبدالله» است، عالمان بزرگی مانند شیخ بهایی و صاحب معالم از شاگردان او هستند.

آخوند ملاعبدالله بهابادی بعد از عمری تلاش و مجاهدت در راه تعلیم و تعلّم، سرانجام در سال ۹۸۱ هجری قمری در اواخر حکومت شاه طهماسب صفوی، چشم از جهان فرو بست و به دیار باقی شتافت.

کنگره بین المللی علامه ملاعبدالله بهابادی یزدی در سالجاری در بهاباد برگزار می شود.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha