خدمات رسانی دولت به ساکنان روستاهای تنگ تامرادی بویراحمد سرعت می‌گیرد

یاسوج - ایرنا - خدمات رسانی به ساکنان روستاهای تنگ تامرادی واژه نام آشنای دیار حماسه دلیرمردان بزرگ ایلی چون کی لهراسب علیه رژیم پهلوی در دهه ۴۰ این روزها با رویکرد جهادی دولت سیزدهم سرعت گرفته و می رود که غبار محرومیت از سیمای این نقطه سخت گذر کهگیلویه و بویراحمد برای همیشه رخت بر بندد.

به گزارش ایرنا ، از آنجا که ریل خدمات رسانی دولتمردان سیزدهم فارغ از زمان و مکان و بدون وقفه در حال حرکت و تعطیل بردار نیست ، جمعه ای که گذشت کاروانی از نمایندگان دولت یعنی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه تیم کاری و جهادی همگام، تیرک و عمود چادر خدمت رسانی اش را با کلنگ زنی گازرسانی به ۱۸روستا در تنگ تامرادی برپاساخت تا خدمتی در شان ساکنان این منطقه سخت گذر و در عین حال خستگی ناپذیر از مبارزه با ظلم و بیداد ارایه دهد.

استقبال گرم و صمیمی ساکنان روستاهای تنگ تامرادی از سید علی احمد زاده استاندار و نماینده عالی دولت در کهگیلویه و بویراحمد که با شلیک تیرهای هوایی و ذبح گوسفند ایلیاتی های منطقه همراه شد و کاروان خدمات رسانی دولت را چون نگینی در برگرفتند ، خستگی چند ساعته حرکت در مسیر و جاده ناهموار ، کم عرض با شیب های تند و مارپیچ و پرتگاههای مخوف را از تن استاندار و تیم همراه بدور کرد .

خدمات رسانی دولت به ساکنان روستاهای تنگ تامرادی بویراحمد سرعت می‌گیرد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه آیین کلنگ زنی گازرسانی به ۱۸روستای منطقه تنگ تامرادی با یادآوری مبارزات طاغوت شکن ساکنان تنگ تامرادی در دهه ۴۰ کشته شدگان این مبارزه را شهید قلمداد کرد و به روح آنان درود فرستاد.

احمد زاده با اشاره به اینکه در گوشه و کنار کشورمان همواره قهرمانانی در مقابل رژیم پهلوی و اجانب بپاخاسته اند که نمونه های آنان رئیسعلی دلواری ، ستارخان و باقرخان و میزرا کوچک خان جنگلی و جنگجویان تنگ تامرادی خاصه کی لهراسب بوده اند که به عنوان سنبل های غیرت و مردانگی نامشان در تاریخ این سرزمین ثبت شده است .

استاندار گفت : امروز به یمن نظام جمهوری اسلامی و اهتمام جدی دولت سیزدهم زمینه خدمت به مردم و حتی در جاهاهای دور دست تر از تنگ تامرادی در حال انجام است و دولت مجدانه و جهادی پای کار است .

احمد زاده اضافه کرد: نمونه کوچک این خدمات رسانی را امروز در نقطه ای سخت گذر که هزینه تمام شده هر متر آن دهها برابر نقاط هموار و غیر کوهستانی است می بینیم و کلنگ عملیات اجرایی پروژه گازرسانی بطول ۴۴کیلومتر به ساکنان ۱۸روستا با جمعیت ۲هزار و ۱۵۰نفر در قالب ۵۲۷خانوار شاهد هستیم .

وی اضافه کرد: گستره خدمات رسانی به مناطق دورافتاده ای چون تنگ تامرادی فقط به گازرسانی محدود نمی شود بلکه همراه یا این اقدام تعریض جاده دسترسی به این روستاها که دارای پیچ های بسیار خطرناک هستند با توجه به اینکه در آینده نیز بر جمعیت این روستاها افزوده خواهد شد نیز در دستور کار قرار گرفته است .

خدمات رسانی دولت به ساکنان روستاهای تنگ تامرادی بویراحمد سرعت می‌گیرد

احمد زاده گفت : سعی داریم حداقل با حدود ۲۰۰میلیاردتومان تعریض این مسیر ناهموار با شیب های تند و خطرناک را آغاز کنیم .

استاندار با تاکید بر اینکه باید تلاش شود که زمان اجرای گازرسانی را به حداقل برسانیم از ادارات منابع طبیعی ، بنیاد مسکن و دیگر متولیان خواست که با همکاری مردم مساعدت لازم را با راه و شهرسازی برای انجام بدون توقف و بدون معارض در مسیر اجرای طرح داشته باشند.

خدمات رسانی دولت به ساکنان روستاهای تنگ تامرادی بویراحمد سرعت می‌گیرد

وی از دیگر مشکلات و واگویه های ساکنان این روستاها را تسهیل دسترسی به تلفن و اینترنت ذکر کرد و اظهار کرد که این موضوع هم در دستورکار قرار خواهد گرفت .

احمد زاده همچنین بر ایجاد یادمانی برای مبارزان جنگ تامرادی در مقابل رژیم پهلوی در این منطقه تاکید کرد.

استاندار در ادامه سفر خود به روستاهایی که قرار است در آنان لوله کشی گاز انجام گیرد سرکشی کرد و از نزدیک در وضعیت این روستاها قرار گرفت .

افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت نقاره‌خانه

سید علی احمدزاده در ادامه به چیتاب دیگر منطقه محروم بویراحمد رفت و با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ شهید ستار اورنگ شهید مدافع حرم استان کهگیلویه و بویراحمد و شهدای منطقه نقاره خانه ادای احترام کرد.

خدمات رسانی دولت به ساکنان روستاهای تنگ تامرادی بویراحمد سرعت می‌گیرد

وی سپس مرکز خدمات جامع سلامت شهید صدیقی نقاره خانه را با زیر بنای ۴۰۰ متر و اعتبار ۱۸ میلیارد ریال افتتاح کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد فروردین سال گذشته با سفر به منطقه چیتاب از درمانگاه بهداشتی نقاره‌خانه که عملیات احداث آن در سال ۹۵ آغاز شده بود اما به دلیل کمبود اعتبار متوقف بود بازدید و از اختصاص اعتبار به این پروژه خبر داد و لذا در سفر خود این پروژه افتتاح و در اختیار مردم قرار گرفت.

تنگ تامرادی در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی یاسوج واقع شده است. از یاسوج به سمت بابامیدان حرکت می‌کنیم که به نام جاده بوشهر یا گچساران هم شناخته می‌شود. با گذشت ۲۵ کیلومتر از یاسوج به سه راهی سپیدار می‌رسیم و در جهت تابلوی روستای سپیدار، از جاده بابامیدان خارج می‌شویم. ۱۰ کیلومتر جلوتر سه‌راهی دیگری وجود دارد و تابلوی بزرگی ما را به سمت تنگ تامرادی راهنمایی می‌کند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha