غافلگیری عشایر خراسان‌شمالی/ امدادرسانی به ۳۹ خانواده گرفتار در برف

بجنورد-ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: امدادگران این جمعیت به ۳۹ خانواده عشایر گرفتار در برف مستقر در ارتفاعات شاه جهان استان امداد رسانی کرد.

ابوالفضل محبان روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: عشایر مستقر در ارتفاعات فاروج، شیروان و اسفراین در اثر بارش برف شب گذشته دچار آسیب شدند که امدادگران این جمعیت نسبت به توزیع چادر، اسکان و تغذیه اضطراری اقدام کرده و اقلام مختلف شامل پتو و مواد غذایی کنسرو شده در اختیار این خانواده ها قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در مجموع ۲۰۰ نفر از عشایر مستقر در ارتفاعات شاه جهان استان تحت تاثیر برف و در خطر سرمازدگی قرار داشتند، افزود: در شهرستان فاروج ۴۵ نفر از عشایر اسفجیر، قره گل و قلعه صفا و اوغاز کهنه دچار مشکل شدند که در این شهرستان سه تمیم سه نفره هلال احمر به منطقه اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی عنوان کرد: هفت دستگاه چادر، ۱۵ تخته پتو، ۱۸ تخته موکت، ۱۱ بسته غذایی، ۶۰ عدد کنسروجات و پنج رول پلاستیک میان این دامداران آسیب دیده از برف در شهرستان فاروج توزیع شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ۵۰ نفر از عشایر شهرستان شیروان مستقر در امیرانلو، بلقان، کهنه قلعه- کیسمار در معرض سرما قرار داشتند که ۶ نفر امدادگر در قالب ۲ تیم در منطقه حاضر شدند و میان این عشایر آسیب دیده هم ۲ دستگاه چادر توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در شهرستان شیروان یک نفر از عشایر دچار بیماری شده بود که با کمک امدادگران این جمعیت از ارتفاعات به پایین دست انتقال داده شد و به وسیله نیروهای اورژانس به مرکز درمانی منتقل شد.

به گزارش ایرنا، فعالیت سامانه جدید بارشی از روز چهارشنبه گذشته در خراسان شمالی آغاز شد و با بارش باران و برف در ارتفاعات همراه بوده است.

تصاویری از بارش برف در ارتفاعات گلیل شیروان و شاه جهان به وسیله محیط بانان ثبت شده است.

اگرچه براساس اعلام هواشناسی خراسان شمالی، دمای منفی در ایستگاه های این اداره کل ثبت نشده است اما کاهش دمای هوا سبب شد تا مردم استان بار دیگر به سراغ لباس های گرم بروند.

عشایر خراسان شمالی با جمعیتی بیش از ۳۰ هزار نفر که شامل سه درصد جمعیت استان می شود، در قالب ۲ ایل زعفرانلو و شادلو و ‌ ۳۸ طایفه با شیوه های سنتی کوچرو و نیمه کوچرو در این استان کوچروی می کنند.

عشایر خراسان شمالی با جمعیتی بیش از ۳۰ هزار نفر که شامل سه درصد جمعیت استان می شود، در قالب ۲ ایل زعفرانلو و شادلو و ‌ ۳۸ طایفه با شیوه های سنتی کوچرو و نیمه کوچرو در این استان کوچروی می کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha