۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۱۲
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85102558
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سه ساخت و ساز غیرمجاز در شهرستان بهار تخریب شد

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۱۲
کد خبر: 85102558
سه ساخت و ساز غیرمجاز در شهرستان بهار تخریب شد

همدان - ایرنا- سه مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز با هزار و ۶۰ متر مساحت بر اساس اعلام یگان حفاظت امور اراضی کشاورزی استان همدان در شهرستان بهار تخریب شد.

به گزارش شنبه ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان همدان، ساخت و سازهای غیر مجاز در شهرستان بهار شامل بنا و پایه فنس در اراضی مرغوب زراعی روستاهای دستجرد و جمشید آباد بخش لالجین بود که مالکین آنها بدون اخذ مجوز از مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز کرده بودند.

این اراضی که به صورت خود اجرایی توسط اشخاص متخلف و با همکاری مسئولان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بهار مورد قلع و قمع قرار گرفتند، به ارزش تقریبی ۶۴۰ میلیون تومان بود که به حالت اولیه بازگردانده شد.

هفته گذشته نیز ۴۵ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در روستای شورین شهرستان همدان به مساحت ۶ هزار و ۷۷ متر و به ارزش تقریبی ۱۱۷ میلیارد تومان تخریب شد.

گفتنی است، در سال ۱۳۷۴ قانون حفظ کاربری زراعی تصویب شد که بر مبنای آن هرگونه تغییر کاربری اراضی و باغی مگر بنابر ضرورت و تشخیص ممنوع است.

تشخیص موارد ضروری تغییر کاربری اراضی زراعی و باغها در هر استان به عهده کمیسیونی مرکب از رئیس سازمان جهاد کشاورزی، ‌مدیر امور اراضی، رئیس سازمان مسکن و شهرسازی، مدیرکل حفاظت محیط زیست آن استان و یک نفر نماینده استاندار است که به ریاست سازمان جهاد کشاورزی تشکیل می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha