۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۲۸
کد خبرنگار: 889
کد خبر: 85102544
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

جهش توسعه ای در همدان با اجرای پروژه های سفر رییس جمهور

همدان- ایرنا- معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان گفت: پروژه های مصوب سفر رییس جمهور به استان تاثیرگذار، مهم و اساسی است که اعتبارات زیادی نیاز دارد که استان توانایی تامین اعتبار آنها را نداشت.

«سید مهدی وفایی» روز دوشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: پروژه های مصوب سفر رییس جمهور به اصطلاح هسته های توسعه است که در اطراف خود توسعه را به وجود می آورد و با تحقق آن استان جهش خیلی خوبی در راستای توسعه بر می دارد.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان ابراز امیدواری کرد: در دور دوم سفر رییس جمهور طرح هایی که اعتبار خوبی جذب نکردند و یا با توجه به شرایط کشور و تورم نیازمند اعتبار بیشتری است تامین اعتبار شود و به بهره برداری برسد.

وفایی اظهار داشت: در سفر رییس جمهور به استان همدان مرداد ماه سال گذشته، برنامه و بودجه کشور ۶ هزار میلیارد تومان تعهد داد که هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان آن اختصاص یافته است.

وفایی اظهار داشت: در سفر رییس جمهور به استان همدان مرداد ماه سال گذشته، برنامه و بودجه کشور ۶ هزار میلیارد تومان تعهد داد که هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان آن اختصاص یافته است.وی با بیان اینکه از میزان تعهد وزارتخانه ها هنوز آماری در دست نیست ادامه داد: یک بخش عمده ای از اعتبارات باید توسط دستگاه های اجرایی، وزارت نفت و یک بخشی از طریق استان تامین می شد که هنوز مشخص نیست و در اختیار استان قرار نمی گیرد چراکه این پروژه ها ملی است.

وفایی در خصوص اعتبارات مصوب شهرستانها گفت: سهم هر شهرستان از کل اعتبارات سفر رییس جمهور بر اساس یک الگو مشخص شد و در این راستا از این محل برای شهرستان اسدآباد ۵۸۲ میلیارد تومان و بهار ۸۸۳ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان اظهار داشت: همچنین برای شهرستان تویسرکان هزار و ۲۱۶ میلیارد تومان، درگزین۳۰۷ میلیارد تومان و رزن ۸۵۴ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد.

جهش توسعه ای در همدان با اجرای پروژه های سفر رییس جمهور

وفایی با بیان اینکه برای شهرستان همدان چهار هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است یادآوری کرد: شهرستان فامنین ۴۳۰ میلیارد تومان، کبودرآهنگ ۸۶۵ میلیارد تومان، ملایر هزار و ۹۲۱، نهاوند ۹۱۱ میلیارد تومان اعتبار در سفر رییس جمهور مصوب شده است.

وفایی با بیان اینکه برای شهرستان همدان چهار هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است یادآوری کرد: شهرستان فامنین ۴۳۰ میلیارد تومان، کبودرآهنگ ۸۶۵ میلیارد تومان، ملایر هزار و ۹۲۱، نهاوند ۹۱۱ میلیارد تومان اعتبار در سفر رییس جمهور مصوب شده است.وی ادامه داد: هزار و ۶۹۰ میلیارد تومان طرح هم مربوط به کل استان است که توزیع شهرستانی برای آن امکان پذیر نیست.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان گفت: قبل از سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان پیشنهادات بر اساس نیازهای استان با چند برنامه و فرآیند انجام شد که در آن همه نیازهای استان با پیش بینی اعتبارات مختلف ارائه شد.

وی با بیان اینکه در نهایت ۱۴ هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای استان همدان مصوب شد افزود: با پیگیری های انجام شده و همکاری مرکز رقم های خوبی جذب شده که نسبت به استان های دیگر بهتر است اما میزان نیاز استان بیشتر از رقم است.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان یادآور شد: تا آبان ماه سال گذشته کار به نتیجه رسیده بود اما هیچ پولی از سفر رییس جمهور برای استان دریافت نشد و پرداختی ها از اسفند آغاز شد و امیدواریم امسال هم با توجه به شرایط و وضعیت کشور رقم خوبی را جذب کنیم.

وفایی ادامه داد: سدهای در دست ساخت استان از جمله سد خرمرود تویسرکان و گرین نهاوند در جنوب استان طرحهای بسیار مهمی هستند که در سفر دوم رییس جمهور نیازمند تامین اعتبار و توجه بیشتر است.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان گفت: راه آهن همدان - ملایر و برقی شدن راه آهن همدان به تهران و راههای شریانی اصلی بین استان و همجوار که بسیار کلیدی است که در دور دوم سفر رییس جمهور مورد توجه قرار می گیرد.

وفایی از دیگر طرح های مورد توجه را بیمارستان های استان از جمله بیمارستان اکباتان عنوان کرد و ادامه داد: با این اعتبار امیدواریم تا ۲ ماه آینده شاهد بهره برداری از این طرح باشیم.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان ابراز امیدواری کرد: برای فضاهای ورزشی استان اعتبارات خیلی خوبی جذب کنیم که همه آنها با توجه به شرایط مهم و اثرگذار هستند.

آیت‌الله «سیدابراهیم رییسی» رییس جمهوری اسلامی ایران پنج‌شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ در سی‌امین سفر استانی خود، وارد همدان شد، سفر رییس جمهور ۲۴ هزار میلیارد تومان رهاورد برای استان همدان به همراه داشت که شامل ۱۴ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح های عمرانی، اقتصادی و خدماتی و پرداخت ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش های مختلف است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha