۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۳۲
کد خبرنگار: 2170
کد خبر: 85102502
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشارکت در طرح پاکسازی سواحل کیش ۲ برابر پیش بینی‌ها بود

کیش – ایرنا – رییس اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اجرای طرح پاکسازی سواحل این جزیره گفت: بیش از ۲۰۰ فعال محیط زیست و دوست‌دار طبیعت در این طرح شرکت کردند.

مریم محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مشارکت در اجرای این طرح تقریبا ۲ برابر پیش بینی‌ها بود،‌ اظهار کرد: حضور چشم گیر دوست‌داران طبیعت در پاکسازی سواحل کیش،‌ نشانگر فرهنگ غنی مردم و علاقه مندی آنان برای حفظ کیش به عنوان جزیره‌ای پاک است.

وی هدف از اجرای این طرح را آموزش به نسل جدید برای حساسیت در حفظ پاکیزگی طبیعت عنوان کرد و افزود: با اجرای طرح‌های این چنینی به دنبال فرهنگ سازی صحیح برای جلوگیری از انباشت زباله در طبیعت هستیم.

مشارکت در طرح پاکسازی سواحل کیش ۲ برابر پیش بینی‌ها بود

رییس اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش از حضور فعال اسپانسرهای بخش خصوصی در اجرای طرح پاکسازی سواحل این جزیره قدردانی کرد و گفت:‌ حضور دغدغه‌مند بخش خصوصی در اجرای این طرح،‌ نشانگر حساسیت همگان به حفظ زیبایی و پاکیزگی در کیش است.

وی ادامه داد: این طرح در سواحل مناطق سیمرغ، میکا، دامون، حریره، کلبه هور و اسکله تفریحی و در ۲ نوبت صبح و عصر برگزار شد.

رییس اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش همچنین به مراسم اهدا جوایز در حاشیه اجرای این برنامه اشاره کرد و افزود: مراسم اهدای جوایز نیز در اسکله بزرگ تفریحی برگزار و به صورت نمادین از برخی دوست‌داران طبیعت و اسپانسرهای این طرح قدردانی شد.

مشارکت در طرح پاکسازی سواحل کیش ۲ برابر پیش بینی‌ها بود

به گزارش ایرنا،‌ این طرح با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش، شرکت عمران، آب و خدمات، همیاری فعالان بخش خصوصی، تشکل های صنفی، ارگان‌ها، سازمان‌ها و نهادهای مستقر در منطقه، بر اساس جدول زمان بندی اعلام شده،‌ اجرایی می‌شود.

جزیره کیش یکی از بزرگ‌ترین مناطق امن گونه‌های آبزیست و پرندگان بومی و مهاجر است که برخی از آنها در لیست گونه‌های در معرض خطر انقراض و یا حمایت شده هستند که وجود زباله‌های پلاستیکی می‌تواند منجر به مرگ مستقیم و یا غیر مستقیم این پرندگان زیبا و کم نظیر شود.

مشارکت در طرح پاکسازی سواحل کیش ۲ برابر پیش بینی‌ها بود

لاک پشت‌های پوزه عقابی یکی دیگر از گونه‌های ارزشمند و در خطر انقراضی هستند که از اواخر اسفند تا اواسط خرداد برای تخمگذاری خود را به سواحل کیش می‌رسانند و وجود زباله در سواحل می‌تواند علاوه بر ایجاد مشکل برای تخمگذاری،‌ منجر به در تله افتادن نوزادان لاک پشت و مرگ آن‌ها شود.

کیش همواره در پاکیزگی طبیعت نام آور بوده و در همین راستا سازمان منطقه آزاد ماکو با همدلی کیشوندان، گردشگران، سرمایه گذاران، بازاریان و فعالان اجتماعی و اقتصادی در تلاش است تا این مزیت کیش را برای همیشه حفظ کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha