مسوولان عملکرد زیرمجموعه خود را درخصوص رعایت عدالت زیر نظر داشته باشند

ارومیه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه عدالت اقتصادی و اجتماعی در جامعه باید ساری و جاری شود، گفت: مسوولان عملکرد زیر مجموعه های خود را درخصوص رعایت عدالت زیرنظر داشته باشند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه با بیان اینکه عدالت، محور دین اسلام است، افزود: نباید رانت خواری برجامعه حاکم شده و هرکس علم و سواد زیادی ندارد به واسطه رابطه بهره مند باشد و کس دیگری که سواد و علم بالایی دارد دریافت کمتری داشته باشد.

وی اضافه کرد: عدالت در مسایل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی باید مورد توجه قرار گیرد و هرکس مسوولیتی قبول می کند، وظیفه اش اجرای عدالت است و باید این مهم را اولویت کار خود قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: مقام معظم رهبری بارها سفارش کرده اند که باید با مفاسد اقتصادی مبارزه شود و وظیفه حکومت اسلامی مبارزه با ظلم و فساد اقتصادی و غیر اقتصادی است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی به عدالت در قضاوت اشاره کرد و ادامه داد: همچنین در قضاوت نیز متولیان امر عدالت را محور کارخود قرار داده و در رفتار و برخورد با تکیه بر عدالت عمل کنند.

وی به لزوم عدالت در کانون خانواده تاکید کرد و گفت: در خانواده نیز پدر و مادر و همسران با یکدیگر و با فرزندان خود با عدالت رفتار کرده و از رفتار تبعیض آمیز پرهیز و از فرق گذاشتن بین فرزندان خودداری کنند چه بسا این تبعیض ها تبعاتی به دنبال داشته و موجب کدورت فرزند از والدین می شود.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه حدود پنج هزار معلم شهید و ۳۶ هزار دانش آموز شهید وجود دارد، افزود: در هیچ کشوری برای دفاع از دین و کشور چنین حرکتی صورت نمی گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی به ایام ثبت نام حوزه های علمیه اشاره کرد و ادامه داد: تحصیل علوم حوزوی واجب کفایی است و افرادی که مستعد هستند، باید در این حوزه ها تحصیل کنند.

وی اظهار کرد: برخی، طلبه ها را مورد هجمه قرار دادند تا علاقمندان نتوانند در حوزه های علمیه تحصیل کنند در حالی که این اقدام آنها به جایی نرسید و شهدایی چون سردار سلیمانی تربیت یافته مکتب علمای بزرگ حوزه های علمیه است و اگر شهید مطهری و نفس امام راحل نبود، چنین بزرگانی تربیت نمی شدند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در خصوص تعیین قیمت گندم نیز بیام کرد: مقام معظم رهبری بارها به دولتمردان تاکید کرده اند که از تولید کننده حمایت کنند و انتظار می رود به زودی قیمت گندم و جو مشخص شود تا کشاورز بداند چه بکارد.

به گزارش ایرنا، نماز جمعه این هفته ارومیه با حضور اقشار مختلف مردم در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha