۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۳۴
کد خبر: 85102149
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه یزد: فرهنگ ناصحیح کسب سود از راه‌های غیرمولد عامل افزایش تورم است

یزد- ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد بابیان اینکه رویکرد حاکم بر اقتصاد و تجارت کشور بر کسب سود بیشتر قرار گرفته است، گفت: فرهنگ ناصحیح کسب سود بیشتر از راه های غیرمولد، باعث افزایش تورم در جامعه شده است و دولت باید با ورود به این موضوع و اصلاح این فرهنگ، زمینه مهار تورم را فراهم سازد.

به گزارش ایرنا ، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر یزد افزود: دستیابی به سودهای غیرمتعارف در صنایع یا واردات نه تنها باعث پیشرفت کشور نمی‌شود، بلکه موجب تضعیف و افت اقتصادی می شود.

وی با تبیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه تقویت خصوصی سازی تصریح کرد: در این زمینه نخست باید فرهنگ نادرست کسب سود بیشتر از راه های غیرمولد در کشور اصلاح شود، بعد خصوصی سازی صورت گیرد زیرا برخی های افراد کارخانه های بزرگ را خریداری می کنند، سپس آن را خراب و زمین آن را می فروشند و از این طریق نه تنها خدمتی به جامعه ارائه نمی شود، بلکه زمینه از بین رفتن برخی مشاغل نیز ایجاد می شود.

امام جمعه یزد در بخشی از خطبه ها با گرامیداشت روز معلم و یاد و خاطره شهید مطهری افزود: کتابهای این شهید بزرگوار باید به نسل جدید معرفی شود و فرهنگیان باید در تربیت این نسل تلاش بیشتری کنند تا در آینده حافظ انقلاب و ارزشهای آن باشند.

ناصری افزود: سیستم آموزشی کشور ما سیستم سطحی است که انگلیسی‌ها این سیستم را به ما تحمیل کرده که بر اساس خواندن، حفظ کردن و نمره گرفتن بنا نهاده شده است، بدون شک باید در آموزش تحول ایجاد شود و رویکرد این تحول براساس سه محور تدین، تعقل و تفکر باشد تا کشور در مسیر پیشرفت و توسعه حرکت کند.

وی با تشریح اهمیت سفرهای رئیس جمهور و هیات دولت به استان‌ها و برقرای ارتباط با همسایگان گفت: این حرکت ها، بسیار ارزشمند است اما باید مراقب بود که دشمنان از آن سوء استفاده نکنند.

ناصری با گرامیداشت روز کارگر نیز تصریح کرد: مسئولان باید زمینه توانمندی بیش از پیش کارگران را در واحدهای مختلف ایجاد کنند تا کارگران در زمان بازنشستگی به عنوان فردی آگاه و متخصص شناخته شود.

امام جمعه ابرکوه: استحکام رابطه ایران با سوریه پایان بازدارندگی رژیم صهیونیستی است

امام جمعه ابرکوه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهرستان گفت: سفر رییس جمهور به دمشق پس از سال‌ها جنگ مبین استحکام  پیوند تهران و دمشق و پایانی بر بازدارندگی رژیم صهیونیستی است.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی افزود: تقویت روحیه همکاری و هماهنگی در جبهه‌ مقاومت لبنان و فلسطین مضاعف شده و مثلّث منوّر تهران، حزب الله و دمشق، جلوه و شکوه خاص به خود گرفت.

وی ادامه داد: حضور رییس جمهور در دمش به استحکام بیشتر روابط دو کشور خصوصاً در همکاری سیاسی می‌انجامد که این کابوسی برای صهیونیست‌های غاصب است که خواب را از چشم آنان خواهد گرفت؛ ضمن اینکه این سفر گشایش اقتصادی و منافع اقتصادی زیادی برای ایران به دنبال دارد و شرکت های توانمند ایرانی می توانند در بازسازی سوریه نقش‌آفرین باشد.

امام جمعه ابرکوه، سفر رییس جمهور به سوریه را سرآغازی برای از سرگیری مراودات زیارتی دانست و اضافه کرد: سفر رئیس جمهور عراق به ایران نیز امنیت منطقه را تضمین خواهد کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha