ساختن و هدایت اذهان مهمترین رسالت معلمان است

زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ساختن و هدایت ذهن‌ها مهمترین رسالت معلمان در جامعه است.

به گزارش ایرنا محمد کرمی روز پنجشنبه در آیین تجلیل از خانواده معظم شهدای فرهنگی و معلمان نمونه استانی اظهار داشت: اگر جامعه ای به دنبال پیشرفت است، اولویت آن باید آموزش و پرورش باشد چرا که این نهاد سازنده نیروی انسانی به عنوان موتور محرکه پیشرفت است.

وی نقش معلمان خلاق، مومن، متفکر و انقلابی را در پیشرفت جامعه بسیار مهم و اساسی عنوان کرد و گفت: گفتار، عمل و حتی نگاه معلمان در شکل گیری شخصیت دانش آموزان تاثیرگذار است.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه دانش آموزان بهترین زمان عمر خود را در آموزش و پرورش سپری می کنند، تصریح کرد: معلمان باید با درایت و هوشمندی با توطئه های دشمنان که مدرسه و دانش آموز را نشانه رفته است، مقابله کنند.

کرمی با اشاره به اهمیت علم آموزی و تهذیب نفس در آیات و روایات دینی و اندیشه بزرگانی همچون امام راحل و مقام معظم رهبری اظهار داشت: اگر معلم تحرک فکری را به درستی ایجاد کند، بارش فکری از سوی دانش آموزان نیز به خوبی انجام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: تقویت مهارت محوری و خلاقیت در آموزش و پرورش در جامعه تحرک ایجاد خواهد کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر توجه ویژه به مدارس روستایی استان گفت: نیروی انسانی جوان در این استان وجود دارد که با استفاده از ظرفیت معلمان باید توان و خلاقیت این نیروی انسانی به فعلیت تبدیل شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha