۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۹:۴۷
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85100875
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیریت بحران البرز نسبت به وزش باد شدید هشدار داد

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۹:۴۷
کد خبر: 85100875
مدیریت بحران البرز نسبت به وزش باد شدید هشدار داد

کرج - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی گفت: وزش باد شدید ، گرد و خاک که از عصر روز چهارشنبه در نیمه جنوبی استان آغاز شد تا روز پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ادامه دارد.

منوچهر غفاری چهارشنبه شب در گفت و گو با ایرنا افزود: تحلیل آخرین الگوهای پیش‌یابی حاکی از افزایش به نسبت شدید گرادیان فشاری تا پنجشنبه در منطقه البرز مرکزی است که به موجب آن وزش باد شدید، گرد و خاک به ویژه در نیمه جنوبی استان پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به فعالیت همزمان سامانه بارشی تندری در پاره ای نقاط رگبار و رعد و برق و تگرگ نیز مورد انتظار است که استان البرز به ویژه نیمه جنوبی را در بر می‌گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز تاکید کرد: احتمال شکستن نهال‌ها و درختان، سقوط سازه های موقت و سست، آسیب به داربست‌ها، گلخانه‌ها، تابلوها و بنرهای تبلیغاتی در سطح شهر، ریزش سنگ در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی و اختلال تردد در سطح معابر شهری و بین شهری از اثرات این مخاطره طبیعی است.

غفاری گفت: اطمینان از محکم بودن سازه‌های موقت و سست، احتیاط در عبور و پارک نکردن خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن سال، رعایت نکات ایمنی در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، سم پاشی نکردن با محلول پاشی باغات و مزارع و استفاده از قیم برای نهال‌ها از جمله توصیه‌هایی است که باید مورد توجه مسوولان دستگاه های مربوطه قرار گیرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha