رییس کل دادگستری گلستان‌: ۲۶۰ میلیارد ریال مطالبات بانک‌های این استان وصول شد

گرگان - ایرنا - رییس کل دادگستری گلستان گفت: با پیگیری قضایی، ۲۶۰ میلیارد ریال مطالبات بانک‌های استان در فروردین ماه سال جاری وصول شد.

به گزارش ایرنا، حیدر آسیابی شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای قضایی این استان که با حضور رییس دیوان عدالت اداری کشور برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته ۲۲ محکوم به قصاص در گلستان با پا در میانی افراد و گروه‌های مختلف از مجازات اعدام نجات یافته و به زندگی بازگشتند.

وی بیان کرد: با پیگیری ستاد اقتصادی مقاومتی دادگستری این استان، سال گذشته ۷۴ واحد تولیدی و صنعتی راکد و تعطیل، احیا و شرایط بازگشت یکهزار و ۱۳ نفر نیروی شاغل فراهم شد.

رییس کل دادگستری گلستان تصریح کرد: همچنین با پیگیری همین ستاد، از تعطیلی ۳۹ واحد تولیدی و صنعتی جلوگیری و زمینه تثبیت اشتغال ۲ هزار و ۵۶ نفر ایجاد شد.

آسیابی عنوان کرد: با رصد و پیگیری حفاظت و اطلاعات دادگستری و گزارشات مردمی، ۴۴ کارچاق‌کن، ۱۸ وکیل و ۱۲ کارشناس متخلف شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: همچنین ۴۰۴ حلقه چاه غیرمجاز مسدود، ۱۳۰ هکتار تعارض به بستر رودخانه‌ها آزادسازی و ۵۱۵ هکتار اراضی منابع ملی خلع ید شد.

رییس کل دادگستری گلستان ادامه داد: سال گذشته مشکل ۲۵ ساله آب‌بندان‌های غیرمجاز در بستر رودخانه گرگانرود پیگیری و با تخریب ۸۴ آب‌بندان غیرمجاز ۱۰ میلیون مترمکعب بطور عادلانه در پایین‌دست تقسیم شد.

وی عنوان کرد: همچنین در حوزه شورای حل اختلاف ۴۶ درصد پرونده‌های ورودی منجر به سازش شد.

رییس کل دادگستری گلستان‌ گفت: در پرونده ارتشا در شهرداری گرگان، تعدادی از اعضای شورای شهر، مدیران و کارکنان شهرداری و کارچاق‌کن‌ها دستگیر شدند که اکنون کیفرخواست متهمان صادر شده است.

آسیابی بیان کرد: پرونده پولشویی ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی مربوط به موسسه نور و کارسازان آینده در مرحله رسیدگی است و تا خرداد ماه احکام متهمان صادر خواهد شد.

وی گفت: در این پرونده ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات بانک مرکزی در ۲ هزار حساب صوری خارج کرده بودند که پرونده در استان در حال رسیدگی‌ است.

رییس کل دادگستری گلستان‌ عنوان کرد: تاکنون هشت جلسه دادگاه تشکیل شده و از حیث نوع رسیدگی و مدیریت قضایی ۶۰ هزار میلیارد ریال وجوه حاصل از این پولشویی توقیف شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha