۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۳۴
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85099606
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حاشیه های ناتمام کشتی؛ پرافتخارترین رشته ورزشی همدان

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۳۴
کد خبر: 85099606
حاشیه های ناتمام کشتی؛ پرافتخارترین رشته ورزشی همدان

همدان- ایرنا- حاشیه‌های پرافتخارترین رشته تاریخ ورزش استان همدان تمامی ندارد و گویا قرار نیست به آرامش لازم برسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا دوشنبه گذشته بود که مسعود چوبین داور بین‌المللی کشتی ملایر در اظهارنظری مدعی شد: هیات کشتی استان همدان با نرخ قبلی ۲۰ میلیون تومان شامل چهار میلیون بدهی به بنده و ۱۶ میلیون بدهی به باقی داوران و اهالی کشتی دارد و اگر به نرخ روز حساب کنیم این رقم نزدیک به ۱۰۰ میلیون تومان می‌شود.

وی با اشاره به شکایت از هیات بابت عدم پرداخت بدهی‌ها اضافه کرد: حکم اجراییه دادگستری شهرستان همدان صادر شده و هیات موظف است تمامی بدهی‌ها را پرداخت کند در غیر این صورت حکم پلمب هیأت و توقیف اموال و مسدود شدن حساب‌های بانکی صادر خواهد شد.

طولی نکشید که روابط عمومی هیات کشتی استان نیز با صدور جوابیه‌ای، پاسخ چوبین را این چنین داد: هیات کشتی استان همدان در زمان ریاست حمیدرضا یاری همان‌طور که پیش‌تر اعلام شده بود، به فرد یا افرادی اعم‌ از کشتی‌گیر، مربی، داور و ... هیچ بدهی ندارد و دوره ریاست چهار ساله وی در این هیات بدون بدهی به پایان رسیده است بنابراین ادعای مسعود چوبین مبنی‌بر بدهی ۱۰۰ میلیون تومانی به وی که با حساب و کتابی عجیب، ضریب خورده، اساساً کذب محض بوده و قابل پیگیری است.

بدهی هیات کشتی استان همدان به این داور که مربوط به دوره ریاست حمیدرضا یاری هم نیست، در مجموع پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده که در دفتر حراست اداره کل ورزش و جوانان استان همدان و در حضور رییس حراست، این مبلغ به وی پرداخت شده و بعد از دریافت وجه، رسید پرداختی را امضا کرده‌ است.

نکته اینکه همین مبلغ هم ابهام دارد و به هر حال، هیات در دادگاه محکوم به پرداخت شده، در شرایطی که اگر ریاست هیات در دادگاه حاضر بود، احتمال تغییر رای صادره وجود داشت اما حال اینکه چگونه این مبلغ به یکباره ۱۰۰ میلیون تومان عنوان می‌شود، جای تعجب دارد.

موضوع به اینجا ختم نشد چرا که حمیدرضا یاری رییس هیات کشتی همدان با انتشار پیامی در فضای مجازی به طور رسمی اعلام کرد که دیگر مسوولیتی در هیات کشتی ندارد و سرپرست جدید انتخاب شده است و سپس در خبری منتشره از سوی روابط عمومی هیات کشتی؛ علیرضا کرمی به عنوان سرپرست جدید معرفی شدو یاری نیز به او تبریک گفت.

این خبر اما از سوی مدیرکل دستگاه ورزش استان همدان تایید نشد و حقیقی عنوان کرد که هنوز ابلاغ رسمی از سوی فدراسیون برای سرپرست جدید صادر نشده است.

البته قرار بود علی رشیدی مدیر بازرسی اداره کل ورزش و جوانان همدان به عنوان سرپرست معرفی شد که مورد موافقت قرار نگرفت تا تعجب اهالی کشتی را برانگیزد.

از سوی دیگر، اصرار علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی مبنی بر تجدید پروسه ثبت نام از کاندیداهای ریاست هیات کشتی همدان نیز با مقاومت دستگاه ورزش همراه شد.

دبیر اصرار بر تکرار ثبت نام از نامزدهای ریاست هیات کشتی همدان دارد موضوعی که مدیریت ورزش استان منکر این اقدام شد و اعلام کرد اصرار ما بر برگزاری انتخابات طبق ثبت نامی‌های اخیر است.

البته در این بین شیطنت‌های برخی در درون اداره کل ورزش استان نیز به گوش می‌رسد مبنی براینکه دخالت در امور انتخاباتی هیات کشتی دارند.

با این وجود با تصمیم مستقیم مدیرکل ورزش و جوانان همدان، ۲ تن از کارکنان کشتی استان از حضور در انتخابات این هیات منع شدند.

در شرایط فعلی اگر زمان ثبت نام از متقاضیان حضور در انتخابات تجدید نشود، ۲ کاندیدا برای انتخابات باقی می‌مانند و کرمی به عنوان سرپرست می‌بایست مقدمات برگزاری انتخابات را مهیا سازد، کرمی مسوول تربیت بدنی سپاه همدان است و در زمان جلال صابریون رییس سابق هیات کشتی استان نیز مدتی فعالیت داشت و بر اوضاع و احوال کشتی نیز مسلط است.

اما موضوع نگران کننده در این انتخابات دخالت بی‌مورد برخی از بدنه ورزش است. شنیده‌ها حاکیست برخی در تلاش هستند تا انتخابات آنطور که خودشان می‌خواهد رقم بخورد.

موضوعی که با واکنش نامداران کشتی استان نیز مواجه شده و اعلام کردند که دوست ندارند کشتی بازهم وارد گرداب حاشیه گذشته شود و باید از عملکردها درس گرفت.

نفراتی همچون برادران جوکار، سعید ابراهیمی، علی محمد مالمیر، سعید و صادق گودرزی و سایر نامداران کشتی بر این موضوع تاکید دارند که سکان کشتی باید به اهلش سپرده شود تا از این اوضاع اسفناک در سطح کشور خارج شده و بازهم همانند دوره طلایی سالی ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸ میلادی، در جایگاه ملی و فراملی بدرخشد.

برخی از قهرمانان نامدار کشتی می‌گویند: نباید اجازه داد کشتی دستخوش برخی رفتارهای خاص شود و فضایی باید فراهم کنند تا ضمن منع شدن فرصت طلبان، کشتی همانند سایر رشته‌های نشان آور؛ با پند گرفتن از گذشته، در مسیر درست قرار بگیرد.

موضوعی که مورد تاکید و هدف مهم علی حقیقی مدیرکل ورزش و جوانان همدان است و با حساسیت به این موضوع توجه می‌کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha