۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۰۸
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85099259
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۳۰ مورد حادثه ناشی از کار در کردستان ثبت شد

سنندج- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: سال گذشته ۲۳۰ مورد حادثه ناشی از کار که از طریق مراجع مختلف گزارش شد مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، فرزاد پیشکاری روز سه شنبه در همایش بزرگداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای در سنندج اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۱۰ هزار بازرسی دوره‌ای و موردی به منظور نظارت از کارگاه‌های سطح استان انجام شد.

وی افزود: از مهم‌ترین ماموریت‌های اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نظارت بر حسن اجرای مقررات قانون کار در تمام کارگاه‌های مشمول قانون کار بوده که برای انجام این مهم واحد بازرسی کار با بکارگیری بازرسان کار متخصص و آموزش دیده و با هدف صیانت از نیروی کار و منابع انسانی و همچنین حفظ منابع مادی این موضوع را دنبال می‌کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان یادآور شد: در حال حاضر تعداد ۲۱ بازرس کار در سطح استان با توجه به تعداد کارگاه‌ها و جمعیت کارگری شاغل فعال هستند.

پیشکاری ادامه داد: نیروی کار سالم، باتجربه و توانمند می‌تواند کمک فراوانی به پیشرفت و توسعه یک کارگاه نماید و به همین جهت از جمله اهداف اصلی دولت مردمی حفظ و صیانت از نیروی کار انسانی کشور است و سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در راستای نیل به این هدف انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: بیش از ۱۲ هزار نفر ساعت به منظور آشنایی کارفرمایان و کارگران آموزش‌هایی در زمینه قوانین کار و آیین‌نامه‌های حفاظت فنی و ایمنی برگزار شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان یادآور شد: پارسال بیش از ۲ هزار بازرسی از کارگاه‌های پرخطر ساختمانی و معادن به منظور پیشگیری از وقوع حوادث انجام شد.

پیشکاری افزود: ارتقای برنامه‌های بازرسی کارگاهی از طریق بکارگیر ۲۵ نفر مسئول ایمنی در تمام کارگاه‌های مشمول این قانون و فعال‌سازی کمیته‌های حفاظت فنی در تمام کارگاه‌ها از برنامه‌های در نظر گرفته در این راستا است.

وی گفت: یکی از برنامه های مهم در توسعه هر کشوری ارتقای سطح سلامت است که البته تحقق این مهم تنها وظیفه یک دستگاه و ارگان خاص نیست و همه بخش‌ها و سازمان‌ها از بخش خصوصی و دولتی در این راستا مسئولیت دارند.

سلامت تضمین‌کننده توسعه پایدار جامعه است

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم در این آیین بر ضرورت سلامت‌ محور بودن سیاست‌ها تاکید کرد و گفت: سلامت هدفی است که می‌تواند تضمین‌ کننده توسعه پایدار جامعه باشد.

دکتر فرزام بیدار پور با بیان اینکه برخی عوامل زیستی و غیرزیستی وجود دارد که سلامت انسان‌ها را تامین می‌کنند، افزود: همه حق آموزش، هوای سالم، زندگی سالم و بهداشت سلامت دارند.

وی با بیان اینکه سیاست‌گذاری‌های ما اگر سلامت‌محور باشد بخش‌های مختلف نیز به درستی جلو می‌رود، ادامه داد: در دوره کرونا میزان نظارت و بازرسی از کارگاه‌ها به صورت قابل توجهی تشدید شد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: معاینه شغلی از مسائلی است که همواره با تنش مواجه بود که البته خوشبختانه این فرهنگ در جامعه در حال نهادینه‌ شدن است.

بیدارپور اضافه کرد: با زحمات فعالان این حوزه شاخص‌ها در حوزه محیط کار ایمنی و بهداشتی در ۲ سال گذشته ارتقا پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه نگه‌داشتن و حفظ این شاخص‌ها نیاز به تلاش بیشتر دارد، افزود: حفظ شاخص‌های سلامت عزم همگانی می‌خواهد و هر کس در هر جایگاه و سطح توان باید در این راستا تلاش کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha