سالانه ۴۲۰ هزار افغانستانی در مرز تایباد ایران درباره خطرات مین آموزش می‌بینند

مشهد- ایرنا- رییس جمعیت هلال احمر تایباد گفت: روزانه بیش از هزار و ۲۰۰ نفر و در مجموع سالانه بالغ بر ۴۲۰ هزار نفر از اتباع افغانستان در مرز دوغارون این شهرستان هنگام بازگشت به کشورشان در دوره های آموزشی آگاهی از خطرات مین و مواد منفجره آموزش می بینند.

هادی رمضانی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: افرادی که آموزش می بینند شامل اتباعی هستند که به صورت خودخواسته و داوطلبانه قصد بازگشت به افغانستان دارند.

وی افغانستان را کشوری جنگ زده و دارای مناطق مین گذاری شده معرفی کرد و گفت: روزانه هشت مربی هلال احمر، اتباع افغانستانی را از نحوه نشانه گذاری مناطق مین گذاری شده و نحوه اجتناب از برخورد با مین و مواد منفجره نشده آگاه می کنند.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان تایباد بیان داشت: همچنین روزانه به حدود هزار و ۲۰۰ تبعه افغانستانی هنگام خروج از مرز تایباد اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده از سوی صلیب سرخ بین المللی ارائه می شود.

به گزارش ایرنا، سالانه افزون بر یک میلیون مسافر ایرانی و خارجی به صورت قانونی از طریق گذرگاه زمینی دوغارون بین ۲ کشور ایران و افغانستان رفت و آمد می کنند که این حجم زیاد تردد مسافر از مرز نقش بسزایی در اشتغال کشور همسایه در حوزه های مختلف دارد.

بر اساس اعلام گمرک دوغارون پارسال بیش از ۲ میلیون تن کالا از طریق این مرز جابجا شده که ۴۶۰ هزار تن آن صادرات و بقیه ترانزیت کالا به افغانستان ثبت شده است.

پایانه مرزی دوغارون در ۱۸ کیلومتری تایباد و مرکز این شهرستان ۱۲۰ هزار نفری نیز در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha