۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۲۲
کد خبر: 85097390
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اتصال ۶ هزار مشترک یزدی تا پایان امسال به فیبرنوری

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۲۲
کد خبر: 85097390
اتصال ۶ هزار مشترک یزدی تا پایان امسال به فیبرنوری

یزد- ایرنا- مدیر مخابرات منطقه یزد با با تشریح برنامه توسعه، نصب و راه اندازی تجهیزات شبکه فیبر نوری در استان گفت: تا پایان سال جاری بیش از ۱۲ هزار خانوار زیرپوشش شبکه فیبرنوری خانگی(FTTH) قرار می گیرند و برای اتصال ۶ هزار مشترک به این شبکه تحت عنوان پروژه "نجما" برنامه ریزی شده است.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی مخابرات منطقه یزد، محمدرضا زارع افزود: از سال گذشته طبق سیاست‌های شرکت مخابرات ایران، پروژه نجما( نهضت جهادی فیبرنوری مخابرات ایران) در ادامه اجرای فیبرنوری با تکنولوژی FTTH برای ۱۷ منطقه از شهرهای یزد، مهریز، ابرکوه، اردکان و میبد برنامه ریزی شده و تاکنون در ۱۰ نقطه عملیات اجرایی آن آغاز و ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی اظهار کرد: پیش بینی می شود با اجرای این پروژه تا پایان سال جاری ۶ هزار مشترک اینترنت پرسرعت بر بستر فیبرنوری با پهنای باند بالای ۵۰Mb/s به این پروژه متصل شوند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون هفت هزار و ۸۴۰ مشترک تلفن ثابت (SIP) بر بستر فیبرنوری و تعداد ۳ هزار و ۴۳۹ مشترک اینترنت پرسرعت (تانوما) در سطح شهرهای مرکز استان به جز هرات، مروست و بهاباد دایر شده است.

تعداد تلفن های ثابت مشغول به کار در استان یزد ۵۶۸ هزار و ۱۰ شماره اعلان شده و ضریب نفوذ ۴۴.۱ درصد در استان است و یک میلیون و ۸۵۰ هزار شماره تلفن همراه نیز در استان با ضریب نفوذ ۱۴۳.۸ درصد فعال است.

اکنون ۲ هزار و ۲۵۴ کیلومتر از جاده های استان و ۶۴۳ کیلومتر از مسیرهای ریلی این یزد زیرپوشش تلفن همراه است و تعداد روستاهای دارای ارتباط استان ۹۵۴ آبادی است.

تمام روستاهای با جمعیت بالای ۱۰۰ نفر دارای شبکه ارتباط مخابراتی هستند و ۹۶ درصد از جمعیت روستایی دارای ارتباط تلفن خانگی و ۹۳ درصد زیرپوشش شبکه تلفن همراه می‌باشند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha