فیلم/افزایش حوادث کوهستان در کرمانشاه و توصیه‌های مدیرعامل هلال احمر به کوهنوردان

کرمانشاه - ایرنا -مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تعداد حوادث کوهستان در کرمانشاه افزایش یافته است گفت: از ابتدای امسال ۳۰ حادثه کوهستان ۱۰ نفر از هم‌استانی‌های ما را به کام مرگ کشانده است که نشان از بی‌توجهی افراد در صعود به ارتفاعات استان است.

«محمدباقر محمدی» با حضور در دفتر ایرنا مرکز کرمانشاه با بیان اینکه در این حوادث ۳۷ نفر آسیب دیدند که ۱۰ نفر از آنها توسط نیروهای امداد و نجات به مکانی امن انتقال یافتند، افزود: کسانی که قصد صعود دارند حتما شرایط سنی و جسمانی خود را در نظر بگیرند و در صورت امکان همراه تیم های عملیاتی و با هماهنگی هیات کوهنوردی صعود کنند.

وی با اشاره به اینکه افراد حتما باید نسبت به تمام مسیر کوهنوردی شناخت کامل و جامع داشته باشند و موقعیت خود را با خانواده در میان گذاشته و تیم های امدادی را هم مطلع کنند در ادامه اظهار داشت : افراد در هر نقطه ای میتوانند موقعیت خود را با مشاره ۱۱۲ هلال احمر و ۱۱۵ اورژانس در میان بگذارند تا فرصت امدادرسانی را از دست ندهیم و بتوانیم هر چه سریعتر آنها را پیدا کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه در پایان از افرادی که بیماری زمینه ای مانند فشار خون، قند و یا بیماری های قلبی عروقی دارند خواست از صعود به ارتفاعات جدا خودداری کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha