۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۱۹
کد خبر: 85095872
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ناو هواپیمابر «جورج واشنگتن» به ژاپن بازمی گردد

۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۱۹
کد خبر: 85095872
ناو هواپیمابر «جورج واشنگتن» به ژاپن بازمی گردد

تهران- ایرنا- با وجود مخالفت‌های افکار عمومی در ژاپن، نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که ناو هواپیما جورج واشنگتن را در سال آینده دوباره به آبهای ژاپن اعزام خواهد کرد تا جایگزین ناو رونالد ریگان شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا از کیودو نیوز، نیروی دریایی ایالات متحده روز جمعه اعلام کرد ناو هواپیمابر هسته‌ای این کشور با نام «جورج واشنگتن» برای دومین بار در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ در پایگاه دریایی یوکوسوکا در نزدیکی توکیو مستقر خواهد شد و جایگزین ناو هواپیمابر کلاس نیمیتز «رونالد ریگان» خواهد شد.

جایگزینی ناو رونالد ریگان که در حال حاضر در این پایگاه مستقر است، به دلیل قانون داخلی آمریکا است که استقرار کشتی های دریایی در خارج از این کشور را به ۱۰ سال محدود می کند.

جورج واشنگتن از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۵ در پایگاهی در استان کاناگاوا مستقر شد که اولین استقرار دائمی یک ناو حامل انرژی هسته ای آمریکایی در یک بندر ژاپن بود.

به گفته نیروی دریایی آمریکا، ناو رونالد ریگان که از سال ۲۰۱۵ در این پایگاه مستقر است، در بهار سال آینده به خدمت خود پایان می دهد و به واشنگتن نقل مکان می کند.

در سال‌های اخیر، رونالد ریگان در رزمایش‌هایی با نیروهای دفاعی ژاپن و ارتش کره جنوبی در بحبوحه تشدید تنش‌ها در منطقه هند-اقیانوس آرام، به دلیل انجام آزمایش‌های موشکی توسط کره‌شمالی و تقویت نیروی نظامی چین در منطقه، شرکت کرده است.

«کاتسواکی کامیجی»، شهردار یوکوسوکا، روز جمعه توسط یکی از مقامات وزارت خارجه ژاپن در مورد برنامه‌های تغییر شرکت‌های حامل آمریکایی مطلع شد.

کامیجی گفت: حفظ حضور نیروی دریایی، برای صلح و ثبات منطقه ای ژاپن مهم است و همچنین خواستار استانداردهای ایمنی بالا در عملیات کشتی های هسته ای شد.

«ماساهیکو گوتو»، وکیلی که مدت‌هاست به مسائل مربوط به پایگاه‌های نظامی ایالات متحده در ژاپن رسیدگی می‌کند، با انتشار بیانیه‌ای مخالفت شدید خود را با استقرار دائمی ناوهای آمریکایی در یوکوسوکا اعلام کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha