۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۳۵
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85095788
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سیل ۴۴۱ میلیارد تومان به کشاورزان خراسان‌شمالی خسارت زد

بجنورد- ایرنا- رییس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: سیل ۲ روز اخیر به سه هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان ۴۴۱ میلیارد تومان خسارت وارد کرد.

محمدجواد تشکری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۲۶۱ میلیارد تومان معادل ۶۰ درصد این خسارت ها به بخش کشاورزی شهرستان بجنورد وارد شد و در سایر شهرستان‌ها نیز به ترتیب مانه و سملقان ۷۵ میلیارد تومان، جاجرم ۵۲ میلیارد تومان، ‏گرمه ۵۱ میلیارد تومان و شیروان ۲ میلیارد تومان به بخش کشاورزی خسارت وارد شد.

وی افزود: ۸۰ درصد خسارت های جاری شدن سیل ۲ روز اخیر در حوزه زراعی و باغبانی بوده و ۲۰ درصد نیز مربوط به تاسیسات و امور دام است.

رییس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی بیمه سپاری محصولات کشاورزی را تنها راهکار برای جبران خسارت ها بیان کرد و از کشاورزان خواست تا در زمان مقرر محصولات کشاورزی خود اعم از زراعی، باغی و حتی دامی را تحت پوشش صندوق بیمه این محصولات قرار دهند تا در صورت زیان حداقل بخشی از این خسارت ها جبران شود.

به گزارش ایرنا، بارش باران از شامگاه پنجشنبه هفته گذشته خراسان شمالی را فرا گرفت و موجب آبگرفتگی معابر شهر بجنورد شد و در اراضی و مزارع کشاورزی شهرستان‌های جاجرم، شیروان و بجنورد خسارت به بار آورد.

بارش تگرگ در جاجرم و دهستان تکمران در شیروان بیشترین خسارت به کشاورزان زد.

۳۷ درصد از جمعیت یک میلیون نفری استان خراسان شمالی در بخش کشاورزی فعال هستند و به طور میانگین هر کشاورز استان ۳.۵ هکتار زمین دارد که این وضعیت کشاورزی را برای ۸۲ هزار نفر بهره بردار این بخش به امری میعشتی تبدیل کرده است.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این میزان ۳۰۰ هزار هکتار زراعی و مابقی باغی است و بیش از ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می کنندو از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری استان نیز ۴۴ درصددر روستاها و مابقی در شهرها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha