تامینی: امکان دارد استعفا بدهم و بروم/ وجود باند گیلانی‌ها در فدراسیون شطرنج واقعیت ندارد

تهران- ایرنا- رییس فدراسیون شطرنج با حضور در ایرنا به سوالات خبرنگاران در خصوص حواشی این فدراسیون و احتمال کناره گیری وی در آینده پاسخ داد.

به گزارش ایرنا، با پایان دوره چهار ساله مهرداد پهلوان‌زاده در فدراسیون شطرنج، این فدراسیون شرایط بی ثباتی را به لحاظ مدیریت پیدا کرد و ۱۵ ماه طول کشید تا انتخابات شطرنج برگزار شود. در این انتخابات حسن تامینی لیچانی به پیروزی رسید و وی با کسب ۲۶ رای به عنوان رئیس فدراسیون شطرنج انتخاب شد. در طول این ۲ سال که از ریاست تامینی در فدراسیون شطرنج می‌گذرد وی با حواشی مختلفی روبرو شد.

رئیس کنونی فدراسیون شطرنج اکنون ادعا دارد که تمام مشکلات حل شده اما هنوز حاشیه‌های این فدراسیون به پایان نرسیده و این حاشیه‌ها در برخی از مواقع به جنگ داخلی تیم مدیریتی و فنی رئیس فدراسیون کشیده می‌شود.

با وی در خصوص مسائل و حواشی ۲ سال اخیر گفـت وگویی انجام شده است. این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید.

مهمترین نکات گفت‌وگوی تامینی با ایرنا:

قهرمان شطرنج دانشجویان ایران هستم

به خاطر انتصاب پریدر تحت فشار بودم

در برابر تغییرات مقاومت می‌کنم

سلطانی‌فر بودجه فدراسیون را برگرداند

احتمال استعفای من از فدراسیون زیاد است

فدراسیون را بدون مشکلات مالی تحویل نفر بعدی می‌دهم

تعهدی درباره اسکان خانواده شطرنج‌بازها نداریم

همسر خادم‌الشریعه مانع بازگشت او است

فیروزجا از حضور در فرانسه راضی نیست

وزیر مخالف بازگشت خادم‌الشریعه نبود

هیات ها از حاشیه خسته بودند

از فدراسیون حقوق نمی گیرم

اقساط میزبانی مسابقات جهانی زنان در حال پرداخت است

متن کامل این گفت‌وگوی تفصیلی در زیر آمده است؛

از نمایندگی مجلس تا ریاست یک مرکز درمانی؛ حسن تامینی چگونه سر از خیابان حجاب و ساختمان فدراسیون شطرنج درآورد؟

من عضو هیئت علمی دانشگده بهداشت دانشگاه تهران هستم و ۲ دوره نیز به عنوان نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی حضور داشتم. از سال ۱۳۷۰ در بخش مدیریت بودم و مسئولیت‌های مختلف داشتم. بعد از آنکه دوره دهم نماینده نشدم همچنان در مجلس فعالیت داشتم و با چند فدراسیون کار می‌کردم و از وزیر وقت ورزش هم حکم مشاور گرفتم. همزمان با نمایندگی در هیئت رئیسه فدراسیون پزشکی ورزشی هم بودم. همچنین همکاری زیادی با فدراسیون‌ها به ویژه فدراسیون فوتبال داشتم و در بخش بودجه نشست‌هایی با فدراسیون‌های مختلف داشتم. آن زمان فدراسیون شطرنج با سرپرستی اداره می‌شد و مشکلاتی داشت. شرایطی پیش آمده بود که من گام به انتخابات فدراسیون شطرنج گذاشتم. برای حضور در این انتخابات البته هم برخی از روسای هیئت‌ها و هم شماری از شطرنج بازان با امضای طوماری از من دعوت کردند.

با رشته شطرنج بیگانه نیستم من هم قهرمان دانشجویان کشور هستم و هم اینکه استان گیلان مهد شطرنج است. اما با این وجود شناختی کاملی از شرایط فدراسیون نداشتم. من چند ساعت به پایان ثبت نام رفتم و و حتی مدارکم کامل نبود. تصمیم قطعی برای حضور در انتخابات نداشتم اما ثبت‌نام کردم و با استقبال مواجه شد که یکی از آنها شادی پریدر بود که انگیزه لازم را ایجاد کرد تا به انتخابات بیایم. انتخابات فدراسیون بسیار پیچیده و حتی سه قطبی شده بود.

من در زمان کرونا نامزد انتخابات شدم و حتی سفر استانی هم نرفتم اما مجمع با رای بالا به من اعتماد کرد. در ابتدای کار هیچ قولی به دوستان ندادم اما گفتم که تمام کارها با نظرسنجی از هیئت‌ها انجام می‌شود. هدف اصلی من خروج شطرنج از فضای چند قطبی بود و با توجه به سابقه مدیریت که در بخش‌های مختلف داشتم عملکردم را مثبت ارزیابی می‌کنم. تا امروز که حدود ۲۱ ماه از مدیریت من گذشته شرایط فدراسیون بسیار خوب است و هیچ بدهی ندارد و حقوق‌ها به موقع پرداخت شود. هر کسی که بعد از من بیاید شرایط سختی ندارد چرا که فدراسیون به آرامش رسیده است.

اما داستان های زیادی در خصوص سرازیر شدن سبد رای شادی پریدر به سمت شما وجود دارد آیا این حقیقت دارد؟

اینکه تیم انتخاباتی شادی پریدر از من حمایت کرد درست است اما مهرداد پهلوان‌زاده از افشین داوری حمایت کرد و وزارت وقت نیز با مداحی رئیس اسبق فدراسیون شطرنج بود. دلایل زیادی هم برای حمایت از من وجود داشت. نمی‌خواهم وارد حواشی شوم اما اتفاقاتی تا پیش از مجمع فدراسیون رخ داده بود که موجب حمایت از من شد. مداحی با پریدر به مشکل خورده بود. در زمان انتخابات حتی هیئت‌های استانی نیز به سه گروه تقسیم شدند. تجربه تلخ حواشی انتخابات‌های شطرنج موجب شد تا هیئت‌ها به سمت و سوی یک فرد بی‌طرف بروند. من همان موقع هم گفتم که با نظرسنجی هیئت‌ها کار می‌کنم و حتی بعد از انتخاب نیز برای انتصاب افراد در پست‌های مختلف نظرسنجی کردم. نایب رئیسی شادی پریدر و دبیری عرفان هاشمی از جمله این انتصابات بود. حتی پریدر را به عنوان نماینده ایران در فیده انتخاب کردم در حالی که می‌توانستم خودم در فدراسیون بین‌المللی شطرنج حضور داشته باشم.

نایب رئیسی شادی پریدر از اتفاقات جالب بود و حتی خبری در خصوص آن منتشر نشد. او حکم نایب رئیسی دارد؟

شادی پریدر هیچ مشکلی در زمینه تایید صلاحیت نداشته و ندارد اما تا پیش از حکم قطعی، ما سرپرست را معرفی می‌کنیم و چند ماه بعد حکم زده می‌شود.

اما وزارت ورزش تاکنون حکم نایب رئیسی پریدر را صادر نکرده است. دلیل این مسئله چیست؟

نه اینگونه نیست. ما بعد از انتخابات خانم پریدر را به وزارت ورزش معرفی کردیم و حدود یکماه بعد گفتند که با اساسنامه جدید باید اعضای هیئت رئیسه انتخاب شود. ما هم اعتراض داشتیم چون انتخابات با اساسنامه قدیمی بود. وزارت ورزش روی موضع خود ماند و در نهایت قرار بود نخست مجمع فوق‌العاده و در ادامه مجمع عمومی تشکیل شود. مجمع فوق‌العاده تشکیل شده و به زودی مجمع عمومی برای انتخاب نهایی هیئت رئیسه تشکیل خواهد شد. البته کار کردن با سرپرستی راحت نیست.

تامینی: امکان دارد استعفا بدهم و بروم/ به خاطر پریدر تحت فشار قرار گرفتم

اما برخی اخبار حکایت از مشکل پریدر با وزارت ورزش دارد؟

پریدر استوری‌هایی علیه وزارت ورزش در سال‌های گذشته منتشر کرده بود و به نظر من همین مسئله باعث شد وزارت ورزش مشکلاتی با او پیدا کند. اما من پای انتخابم هستم به وزارت ورزش نیز اعلام کردم که من با رای و نظر هیئت‌ها، پریدر را انتخاب کردم و او را کنار نخواهم گذاشت. شادی پریدر یک سری مخالفان نیز در خانواده شطرنج نیز دارد اما او به کار خود ادامه می‌دهد.

تامینی: امکان دارد استعفا بدهم و بروم/ به خاطر پریدر تحت فشار قرار گرفتم

احسان قائم‌مقامی نیز مخالف حضور شادی پریدر است؟

بله. احسان قائم‌مقامی نیز در زمره برخی از مخالفان پریدر است و اعلام کرد تا زمانی که پریدر هست ما نمی‌توانیم کار کنیم. قائم مقامی از بزرگان شطرنج ایران است و مردم، شطرنج را با او می‌شناسند؛ اما من نتوانستم به خاطر این اختلاف پریدر را کنار بگذارم. من در برابر درخواست تغییر پریدر مقاومت کردم و حتی در مناظره من با قائم مقامی هم این درخواست طرح شد. بیشترین اختلافات منتقدان با من سر پریدر بود. احترام زیادی برای قائم مقامی به عنوان یکی از پرافتخارترین شطرنج‌بازان ایران قائلم و حتی برای او حکم هیئت رئیسه و کمیته فنی زدم اما قائم‌مقامی درخواست برکناری پریدر را داشت که من این کار را نکردم. البته قائم‌مقامی تنها مخالف پریدر نیست و نفرات دیگری نیز هستند. من پای انتخاب شادی پریدر به عنوان نایب رئیس فدراسیون ایستادم و تا زمانی که در مدیریت این فدراسیون باشم وی حضور دارد.

اما استوری شادی پریدر تنها علیه وزارت نبود و خود شما نیز هدف انتقاد او قرار گرفتید.

چند مورد اختلاف بود. یکی اختلاف پریدر با وزارتخانه که من بارها از وی خواستم روند را به گونه‌ای تغییر دهد که فضا و رابطه ما با وزارت ورزش تلطیف شود. همچنین وی در فضای مجازی اخباری را منتشر کرد که به صلاح نبود. بارها به پریدر گفتم که حاشیه‌ها را برجسته نکن زیرا اختلاف در فدراسیون به سود ما نیست و موجب می‌شود حتی روی بودجه فدراسیون هم تاثیر منفی بگذارد.

داستان مبالغی که پریدر درباره آن افشاگری کرد چه شد؟

تخلفی در مدیریت من شکل نگرفته و من نیز بعد از آن استوری‌ها به نهادهای نظارتی برای بررسی موضوع نامه زدم تا با حضور پریدر، ادعای نایب رئیس فدراسیون بررسی شود. فدراسیون، بازرس دارد و اگر قصوری شکل گرفته مقصر بازرس است. من اکنون نیز به این نهادها نامه زدم تا نتیجه بررسی خود را اعلام کنند زیرا انتشار چنین خبرهایی به تشویش اذهان عمومی منجر می‌شود. من از فدراسیون شطرنج هیچ دریافتی ندارم زیرا من عضو هیئت علمی هستم و با حقوق دانشگاه به کارم ادامه دهم.

با وعده رفع مشکلات اقتصادی گام به انتخابات گذاشتید شما چه میزان آورده برای این فدراسیون داشته‌اید؟

نخستین اقدام من برای رفع مشکلات مالی مذاکره با رئیس وقت سازمان برنامه و بودجه بود. به همراه شماری از شطرنج‌بازها به ساختمان برنامه و بودجه رفتیم. اواخر دولت قبل بود و آنها با کمک پنج میلیاردی به فدراسیون موافقت کردند. اتفاق بسیار خوبی بود و می‌توانست بخش زیادی از مشکلات را حل کند. پول به حساب فدراسیون آمد اما وزیر وقت آن را بلوکه و در نهایت برگرداند. در آن زمان در حال ساخت سوئیت برای شطرنج‌بازها بودیم و دست فدراسیون خالی بود بلوکه شدن پول ما مشکلات زیادی را ایجاد کرد. تاکنون نیز اقدامات زیادی در بخش تامین بودجه فدراسیون انجام شده است و این فدراسیون در بهترین شرایط مالی خود قرار دارد. ما تمام رقابت‌های بین‌المللی که به میزبانی ایران بود را برگزار کردیم و اعزام‌ها نیز طبق برنامه بود.

تامینی: امکان دارد استعفا بدهم و بروم/ به خاطر پریدر تحت فشار قرار گرفتم

یعنی فدراسیون هیچ بدهی خارجی ندارد؟

برای هر مسابقه افزایش ریتینگ که برگزار می‌شود ما باید یک هزینه خاص را به فیده پرداخت کنیم. تا پیش از من فدراسیون ۹۰ هزار یورو به فیده بدهکار بود که با رایزنی که داشتیم بدهی قسط بندی و در حال پرداخت است. البته هر تورنمنتی که برای افزایش ریتینگ برگزار کنیم بدهی دیگر اضافه خواهد شد اما انباشت بدهی در فدراسیون ندارم. تمام قسط‌های آن ۹۰ هزار یورو پرداخت شده و آخرین قسط آن نیز اسفندماه به حساب فیده واریز شد.

این پرداختی‌ها شامل میزبانی مسابقات قهرمانی زنان جهان هم می‌شود؟

نه تکلیف آن بدهی جدا است. حدود ۹۰ هزار یورو نیز بدهی آن مسابقات بود که تاکنون بیش از ۶۰ درصد آن پرداخت شده است. تا چندی پیش اقساط ۶ ماهه و ۱۰ هزار یورو بود اما اکنون سه ماهه و پنج هزار یورو است. خردادماه نیز سر رسید یکی از اقساط ما است. روند خوبی در پرداخت این بدهی داریم.

با وجود ادعای شما در خصوص شرایط مناسب فدراسیون، اما تصاویر مسابقات حکایت از اسکان نامناسب خانواده ورزشکاران دارد.

این هم بخشی از داستان اختلافات خانواده شطرنج است. ما مسئولیتی برای اسکان خانواده‌ها نداریم مگر در حوزه‌هایی که کنکور برگزار می‌شود برای همراهان کاری می‌کنند؟ ما قبل از برگزاری مسابقات مختلف هشدار لازم را به خانواده‌ها می‌دهیم و مسئله اسکان را به آنها یادآور می‌شویم. بیشتر شرکت‌کنندگان ما نوجوانان هستند که چند نفر همراه دارند. در مسابقاتی که یک خبرگزاری عکس آن را منتشر کرد ما تدابیر زیادی برای اسکان خانواده ها در نظر گرفتیم و حتی از فدراسیون‌های همسایه کمک خواستیم. مشکل این است که هر شطرنج‌باز چند نفر همراه دارد. من حتی دفتر خود را در اختیار خانواده‌ها قرار دادم. چند نفر نیز مامور شدند تا در کنار خیابان حجاب مراقب کودکان و نوجوانان باشند.

تامینی: امکان دارد استعفا بدهم و بروم/ به خاطر پریدر تحت فشار قرار گرفتم

اما مشکل حل نشد و تصاویر خانواده ها در یک ساختمان نیمه‌کاره سوژه رسانه‌های بیگانه شد چرا این ساختمان تکمیل نمی‌شود؟

تا پیش از برگزاری مسابقات ما هشدار لازم به خانواده ها برای اسکان دادیم، حتی با هتل حجاب و فدراسیون‌های دیگر هماهنگ کردم اما تنها بخش کمی از این خانواده ها به دنبال اسکان بودند. یک ساختمان نیمه‌کاره در کنار فدراسیون وجود دارد که مربوط به دو دهه پیش است ما بارها نامه زدیم و در خصوص امنیت آن نیز هشدار دادیم اما اقدامی نشده است. این ساختمان ابتدا قرار بود در جهت حمایت از فدراسیون شطرنج بنا شود اما اینگونه نشد و همچنان نیمه‌کاره است. در مسابقات جام پایتخت ما حتی برای آسایش خانواده‌ها پارکینگ را مسقف کردیم اما خیلی از خانواده‌ها ترجیح دادند در کنار خیابان یا از پشت پنجره نظاره‌گر عملکرد فرزندان خود باشند. مسئولیت خاصی در زمینه اسکان خانواده‌ها به عهده من نیست اما اگر خدای ناکرده اتفاقی رخ دهد تمام انتقادها برای فدراسیوان است.

نمی‌دانم چرا برخی از رسانه‌ها نکات مثبت برگزار جشنواره‌های شطرنج با حضور هزاران نفر را نمی‌بینند. یکی از خانواده شطرنج این عکس‌ها را برای رسانه‌ها ارسال کرد. آیا در آن مسابقات یک نکته مثبت وجود نداشت که مورد توجه قرار گیرد. چرا نوجوانان و شرکت‌کنندگان از شرایط سالن گلایه ندارند. چرا کسی کلایه از وسایل سرمایشی و گرمایشی ندارد.

حسن تامینی با استعفای واتساپی در سال ۱۴۰۱ خبرساز شد داستان این استعفا چیست. آیا نمایشی بود؟

متاسفانه شرایط بدی در فدراسیون شکل گرفته بود و یک تقابل ایجاد شده بود. این استعفا همزمان با استوری‌های پریدر بود اما ربطی به آن نیز نداشت. نمی‌شود نام آن متن را استعفا گذاشت بلکه یک نظرسنجی استمزاجی بود. من در آن مقطع تحت فشار بود و گفتم اگر یک شخص دیگر هماهنگ با وزارت به فدراسیون بیاید شاید بهتر باشد. واقعیت این است من از استوری‌ها ناراحت و دلخور شدم. البته پریدر نیز یک سری دلخوری داشت. یک روز که در مسیر رفتن به کمیته ملی المپیک بودم او به من گفت واقعا می‌خواهید استعفا بدهد و من گفتم بله. یک سری شرایط را نیز برای پریدر توضیح دادم او نیز گلایه‌های خود را داشت و به دنبال اختیارات بیشتری بود اما گفتم تنها باید در حیطه کاری خود فعالیت کند.

تامینی: امکان دارد استعفا بدهم و بروم/ به خاطر پریدر تحت فشار قرار گرفتم

هیئت‌های استانی استعفای شما را قبول نکردند؟

گفتم که متن من برای استعفا نبود بلکه یک نظرسنجی استمزاجی بود.من به هیئت‌ها گفتم که شرایط فدراسیون ایده‌آل است و می‌توانم آن را به شخص دیگر تحویل دهم. من برای فدراسیون از اعتبار خود هزینه کردم. حتی دوستان در فدراسیون شاهد هستند که از کارت شخصی برای رفع مشکلات فدراسیون استفاده کردم. در آن برهه از زمان برداشت‌های زیادی از متن من شد اما هیئت‌ها با رفتن من کاملا مخالف بودند و حتی نامه آنها نیز وجود دارد. من نیز فعلا در خدمت فدراسیون هستم.

شاید آن متن و این حاشیه‌ها موجب شد همه منتظر استعفای مجدد شما باشند، امکان دارد قبل دوره چهار ساله شمار بروید؟

صدردصد امکان دارد که من تا قبل از پایان چهار سال از فدراسیون استعفا بدهم.

تامینی: امکان دارد استعفا بدهم و بروم/ به خاطر پریدر تحت فشار قرار گرفتم


زمانی که شطرنج‌بازی مثل پرهام به درجه سوپر استادی می‌رسد نیاز به مربی در بالاترین سطح دارد، مربی خارجی چه زمانی به ایران می‌آید؟

واقعیت این است که نخبگان شطرنج ایران دیگر کشش مربی داخلی ندارند و باید یک مربی با سطح بالایی از دانش جهانی با آنها کار کند. اما شرایط استخدام مربی خارجی سخت است. هزینه استخدام مربی نیز بسیار بالا است. شطرنج‌بازهای ما چند ماه دیگر باید به بازی‌های آسیایی اعزام شوند. هزینه مربی خارجی برای یک مقطع کوتاه حدود یک میلیارد تومان خواهد بود. این مربی از سرشناس‌ترین مربیان دنیا است که قرار است در چند مقطع روی تمرینات شطرنج‌بازان نظارات کند. بخشی از هزینه این مربی را کمیته و وزارت ورزش می‌دهد و بخش دیگری از آن که شامل هزینه‌های اسکان است هیئت شطرنج استان کرمان تقبل کرده است.

تامینی: امکان دارد استعفا بدهم و بروم/ به خاطر پریدر تحت فشار قرار گرفتم

واقعیت باند گیلانی‌های فدراسیون شطرنج چیست؟

واقعیت این است که گیلان مهد شطرنج ایران است و قبل از من نیز افرادی از این استان در فدراسیون حضور داشتند و حتی مربی که شادی پریدر جایگزین او شد گیلانی بود. من برای همکاری دست روی هر کسی می‌گذارم برحسب اتفاق گیلانی است. برای هیئت رئیسه به دنبال یک استاد دانشگاه و عضو هیات علمی بودم. به چند نفر درخواست دادم قبول نکردند. یک نفر شطرنجی و عضو هیات علمی پیدا کردم که او هم گیلانی بود. عزیزی روابط بین‌المللی هم گیلانی است. من یکسال برای حکم وی مقاومت کردم اما دوستان در نظرسنجی هیئت‌ها روی انتصاب وی تاکید داشتند. اینکه گفته می‌شود در فدراسیون شطرنج باند گیلانی‌ها وجود دارد درست نیست.

سقف بودجه ایده‌ال فدراسیون چه میزان است؟

بودجه توسط چند نهاد داده می شود که بخشی از آن مربوط به وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک است و مجلس نیز یک بوجه خاص خود را دارد. سال گذشته به خاطر اختلاف و حاشیه‌ها مجلس به ما بودجه نداد. اما امسال مذاکره لازم را با نمایندگان انجام دادیم و بودجه تعیین شده است. مبلغ آن مشخص نیست اما بودجه مجلس به فدراسیون تعلق می‌گیرد. اگر فدراسیون ۱۰ میلیارد بودجه بگیرد بسیاری از مشکلات حل خواهد شد. برای بودجه نیاز به چانه‌زنی و مذاکره است و هر کسی بتواند این کار را به خوبی انجام دهد موفق خواهد شد. نفوذ و فشار بر سازمان برنامه و بودجه همچنین وزارت ورزش نیز در افزایش بودجه فدراسیون‌ها تاثیر زیادی دارد.

تامینی: امکان دارد استعفا بدهم و بروم/ به خاطر پریدر تحت فشار قرار گرفتم

ماجرای ۱۷ میلیاردی مالیات کود و لب‌تاپ فدراسیون شطرنج چیست؟

تجربه من در مدیریت در حدود سه دهه است و زمانی نیز به فدراسیون آمدم بحث مالیات برایم مهم بود اما مالیات فدراسیون غیرمتعارف بود. ۱۲ میلیارد مالیات داشت که اکنون به ۱۷ میلیارد رسیده است. این مالیات در زمان ریاست کامبوزیا در شطرنج و به خاطر واردات کالای غیرمرتبط با فدراسیون به وجود آمده است. همان زمان نامه زدم و خواستار بررسی زوایای مختلف این مالیات بودم. همه قول همکاری دادند اما اقدامی نشد. در آن زمان می خواستند تمام حساب‌های من و خانواده‌ام را به خاطر این مالیات ببندند اما من درخواست ۲۵۱ مکرر دادم تا مشخص شود این مالیات از کجا و برای چه بوده است.

نامه مبنی بر تعلیق برای فدراسیون آمده اسیت

تاکنون نامه‌ای مبنی بر تعلیق ما نیامده است. اما در یک مقطعی کارشنکی‌هایی از سوی نایجل شورت فدراسیون جهانی صورت گرفت و در این میان نیز یکی از مهره های سابق ایران که در فدراسیون هم سمت داشت بی‌تقصیر نبود.

قرعه ممنوعه در مسابقات شطرنج همچنان وجود دارد؟

قرعه ممنوعه نیاز به رایزنی خاصی دارد و ما در جهانی سوچی به همراه کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه رایزنی زیادی داشتیم و توضیحات لازم را دادیم و باور دارم در حاشیه مسابقات باید برخی از مسائل را مدیریت کنیم. من حتی این را هم به مسئولان جهانی این رشته یادآوری شدم که کشورهایی مانند فرانسه و اسپانیا به ما بدهی دارند و باید از طریق فیده آن را پرداخت کنند. این بدهی به خاطر حق رشد فیروزجا و خادم الشریعه است. شاید در مقطعی قرعه ممنوعه به ما کمک کرد اما همیشه اینگونه نیست و حتی ما در قزاقستان رایزنی زیادی کردیم قزاق‌ها رابطه خوبی با ما دارند اما قرعه ممنوعه را رعایت نکردند.

تامینی: امکان دارد استعفا بدهم و بروم/ به خاطر پریدر تحت فشار قرار گرفتم

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha