۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۴۶
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 85094078
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفر رییس جمهور ۴۰هزار میلیارد تومان آورده برای قزوین داشته است

قزوین - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: سفر سال گذشته رییس جمهور به استان با احتساب ارزش مادی فعلی، ۴۰ هزار میلیارد تومان آورده برای این استان به همراه داشته و نقش تاثیرگذاری نیز در توسعه و عمران منطقه نیز خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی رجحانی روز پنجشنبه در نشست خبری که به مناسبت سالروز سفر رییس جمهور به استان برگزار شد با بیان اینکه ارزش مصوبات سفر رییس جمهور به قزوین هم سطح استان های بزرگ و مطرح است، خاطرنشان کرد: مصوبات این سفر بدون شک فرصت مناسبی برای جهش و شتاب توسعه استان به همراه داشته و خواهد داشت.

این مسوول با بیان اینکه برای اجرای مصوبات سفر رییس جمهور بین یک تا سه سال زمان درنظر گرفته شده است، توضیح داد: برخی مصوبات اعتبار ندارند و ریالی نیستند مانند حل مشکلات اراضی عظیمیه قزوین و یا مجوز ساخت شهرک تولید محتوا، اما انجام آنها منجر به رشد و توسعه اقتصادی استان خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با بیان اینکه اعتبارات مصوبات سفر رییس جمهور از سه محل شامل سازمان برنامه و بودجه، اعتبارات استانی و دستگاه های ملی تامین می شود، افزود: یک هزار و ۹۴۷ میلیارد تومان از سهم سازمان برنامه و بودجه کشور و ۶۰۰ میلیارد تومان نیز از محل منابع اعتبارات استانی در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، تاکنون ۲ هزار و ۵۴۷ میلیارد تومان، بدون احتساب سهم اعتبار دستگاه های ملی که گزارش آن هنوز نهایی نشده برای مصوبات سفر رییس جمهور به قزوین تخصیص یافته است.

رجحانی با بیان اینکه پروژه های عمرانی سفر رییس جمهور در استان قزوین از سرعت قابل قبولی برخوردار است، یادآور شد: به طور تقریبی تمامی پروژه های این سفر فعال هستند و پروژه تعطیل شده هم نداریم در حالی که در ابتدای کار دولت سیزدهم شاهد پروژه های نیمه تمام و تعطیل شده زیادی در قزوین بودیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در ادامه پاسخگوی سووالات خبرنگاران شد و در مورد پرسش یکی از اصحاب رسانه در مورد مشکل اهالی مهرگان در دریافت سند منازل مسکونی خود، گفت: مشکل سندار شدن خانه های مهرگان به موضوع نداشتن پایان کار ساختمان ها و کوتاهی های انجام شده در گذشته بازمی گردد که پیگیر حل این مساله هستیم.

وی در مورد مشکل اراضی ارنجک نیز اظهار کرد: به نیازهای سوداگرانه موجود در این اراضی پاسخ داده نمی شود و زمین های موجود در این روستا پاسخگوی فعالیت های ساخت و ساز ساکنان است و خدمات عمرانی مورد نیاز این مکان نیز پیش بینی و تامین شده اما تقاضاهای موجود برای ساخت و ساز خارج از محدوده و برای تغییر کاربری های غیرمجاز می باشد.

رجحانی در مورد تکمیل طرح های اولویت دار در حوزه راه نیز خاطرنشان کرد: بهره برداری از فاز نخست بزرگراه قزوین - الموت - تنکابن امسال محقق می شود و همچنین در قالب مصوبات سفر، پیمانکار برای ۹ کیلومتر از فاز اول جاده قزوین - الموت - کلاچای در نظر گرفته شد اما با این وجود مشکل زیست محیطی برای بخش هایی از این پروژه وجود دارد و به دنبال برگزاری نشست با مسوولان استان گیلان و یافتن راه چاره برای تعیین تکلیف این پروژه هستیم.

وی ادامه داد: پروژه های TOD (توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی) راه آهن و ساماندهی امامزاده حسین (ع) در توسعه جنوب شهر قزوین موثر هستند و از شورایعالی معماری و شهرسازی نیز به دنبال دریافت مصوبه ای برای اجرای طرح نخست و حل مسایل و مسکلات طرح دوم هستیم.

وی در مورد طرح مترو هشتگرد-قزوین نیز اظهار کرد: در سفر رییس جمهور برای مطالعات این طرح ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد تا ببینیم که آیا اجرای چنین پروژه ای از حیث اقتصادی به صرفه است یا خیر و امیدواریم با انجام مطالعات پیش رو، تکلیف اجرا شدن یا نشدن آن مشخص شود.

این مسوول یادآور شد: البته وزارت راه و شهرسازی بیشتر بر ۲ خطه کردن خط آهن قزوین - تهران تمرکز دارد و معتقد است اجرای متروی هشتگرد - قزوین توجیه اقتصادی ندارد.

وی در رابطه با فرودگاه قزوین و مصوبه ارتقای آن از جمله ایجاد قابلیت مسافربری آن نیز گفت: احیای فرودگاه و ارتقای آن از اولویت های مهم مدیریت استان است و فراخوان جذب سرمایه گذار برای این پروژه منتشر شده و مسیر تشریفات انجام مناقصه آن در حال پیگیری است.

رجحانی ادامه داد: تلاش داریم تا ساماندهی باغستان سنتی قزوین را امسال نهایی کنیم، بدان معنا که تمامی چالش ها و مشکلات اراضی باغستان از جمله رفع بلاتکلیفی برخی زمین های منطقه در چارچوب های قانونی دیده شود.

وی در رابطه با تخلفات موجود در برخی شوراهای اسلامی شهرهای استان از جمله الوند، تصریح کرد: متاسفانه عده ای دوست ندارند از قانون تمکین کنند و با ندانم کاری ها به منافع شهر و شهروندان آسیب می زنند.

این مسوول با بیان اینکه استانداری قزوین در برخورد با تخلفات شوراها هیچ انفعالی به خرج نداده و مطابق بسترهای قانونی با تخلفات برخورد می کند، افزود: با هرگونه تخلفات در شوراها از جمله در شورای شهر الوند مطابق قانون برخورد خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در مورد فعالیت های انجام شده برای پیشگیری از سیل و خسارات آن در سطح استان قزوین، خاطرنشان کرد: برای رفع چالش های پیش رو در این بخش ۳۰۰ هزار هکتار طرح آبخیزداری در سطح منطقه اجرا خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha