۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲:۵۹
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85092786
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

باز هم چراغ سبز آمریکا به رژیم صهیونیستی و حمایت از حملاتش

نیویورک – ایرنا-  لیندا توماس گرینفیلد سفیر و نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل مقاومت و پاسخ نیروهای مقاومت فلسطینی به حملات رژیم صهیونیستی را محکوم و اعلام کرد واشنگتن حق ذاتی تل آویو برای دفاع از خود را به رسمیت می شناسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، لیندا توماس گرینفیلد سفیر و نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت خاورمیانه و فلسطین بدون محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی گفت: ما حملات راکتی جاری گروه های فلسطینی به اسرائیل از غزه و لبنان و همچنین حملاتی که از سوریه انجام شده و جان غیرنظامیان را به خطر انداخت، محکوم می کنیم.

این دیپلمات آمریکایی افزود: استفاده از لبنان به عنوان سکوی پرتاب برای حملات راکتی علیه اسرائیل تنها مردم لبنان را در معرض خطر قرار می دهد و احتمال درگیری بیشتر را افزایش می دهد.

سفیر آمریکا در سازمان ملل اضافه کرد: آمریکا حق ذاتی اسرائیل برای دفاع از خود را به رسمیت می شناسد. ما همچنین از حوادث مسجد الاقصی همزمان با ماه رمضان و عید فصح (پسح) به شدت ناراحت هستیم. همه طرف ها باید به وضعیت تاریخی موجود در اماکن مقدس بیت المقدس احترام بگذارند و این وضعیت را حفظ کنند.

گرینفیلد ادعا کرد: آمریکا بر این باور است که اسرائیل و فلسطینی ها مستحق امنیت، رفاه و آزادی به صورت مساوی هستند و ما به کار برای رسیدن به این اهداف ادامه خواهیم داد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل مدعی شد: ما به حمایت از راهکار دو کشوری و ترویج گفتگو میان اسرائیلی ها و فلسطینی ها ادامه خواهیم داد. ما به حمایت از همه تلاش ها برای دستیابی به صلحی جامع، عادلانه و پایدار میان اسرائیلی ها و فلسطینی ها ادامه خواهیم داد.

به گزارش ایرنا، چهارمین جلسه شورای امنیت پشت درهای بسته  از زمان آغاز به کار مجدد بنیامین نتانیاهو به عنوان نخست وزیر رژیم صهیونسیتی و ایجاد یک دولت ائتلافی افراطی در سرزمین های اشغالی ۱۷ فروردین ماه تشکیل شد اما به دلیل حمایت های دولت جو بایدن از این رژیم، شورای امنیت حتی نتوانست یک بیانیه صادر کند.

منابع دیپلماتیک به خبرنگار ایرنا گفتند: در جلسه شورای امنیت درباره حملات اخیر رژیم اسرائیل به مسجد الاقصی، چندین عضو این شورا خواستار صدور یک بیانیه شدند تا تل آویو را به دلیل ضرب و شتم روز دوشنبه نمازگزاران مسلمان در مسجد الاقصی محکوم کنند.

منابع دیپلماتیک افزودند: آمریکا به صراحت مانع صدور هر گونه بیانیه ای در محکومیت رژیم اسرائیل شد و در این جلسه فقط اعضای شورای امنیت مواضع خود را بیان و چند عضو متحد آمریکا نیز حملات راکتی نیروهای مقاومت را محکوم کردند.

به گفته منابع دیپلماتیک، برخی از اعضای شورای امنیت حتی خواستار محکوم کردن شلیک راکت به اسرائیل از غزه و لبنان بودند.

گفته می شود گیلعاد اردان سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل به همراه وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی با دولت بایدن همکاری و کشورها را تحت فشار گذاشته اند تا شورای امنیت به طور رسمی به خشونت های اخیر نپردازد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha