استیضاح وزیر صمت شرایط بازار را از کنترل خارج خواهد کرد

تهران - ایرنا - رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه با بیان اینکه استیضاح وزیر صمت سبب حل مشکلات فعلی در خودرو نخواهد شد، گفت: آقای فاطمی امین برای رفع چالش‌ها نسبت به تغییر در برخی معاونت‌های خود اقدام کند.

عادل نجف زاده در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: وزارت صمت رسالت بسیار سنگینی دارد که باید در سه حوزه صنعت، تولید و بازرگانی و معادن فعالیت کرده و تراز جهانی و دیپلماسی اقتصادی ایران را با کشورهای همسایه و منطقه افزایش دهد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه افزود: در حوزه معدن با اینکه تلاش‌هایی انجام شده است اما هنوز نتایج قابل قبولی حاصل نشده در حالی که معدن می‌تواند جایگزین مناسبی در بخش نفت و گاز شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی راهبرد وزارت صمت برای حل مشکلات بخش معدن را قابل قبول نداست و در عین حال خواستار تفکیک بخش بازرگانی از وزارت صمت با هدف چابک سازی این وزارتخانه شد.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس، استیضاح فاطمی امین را در شرایط فعلی موثر نداست و گفت: در شرایطی که دولت اقدامات مهمی برای توسعه روابط با کشورهای همسایه انجام می‌دهد، تغییر وزیر نقش مثبتی را برای تقویت این سیاست ایفا نخواهد کرد چرا که تا زمان معرفی وزیر پیشنهادی جدید به مجلس، باید وزارتخانه با سرپرست اداره شود و در عمل کنترل بازار و مهار تورم و توجه به معیشت مردم از دسترس خارج خواهد شد.

نجف زاده با بیان اینکه در دوران وزارت فاطمی امین، حجم تولید در بخش‌های مختلف صنعت رشد داشته است، یادآور شد: خودرو به پاشنه آشیل دولت تبدیل شده و بهتر است که وزیر صمت از رییس جمهور بخواهد تا برای ایجاد بازار غیردستوری، واردات خودروهای خارجی وارد چرخه مصرف کشور شوند.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی موافق استیضاح وزیر صمت نیست، یادآور شد که وزارت صمت نیازمند تحول در برنامه ها و راهبردهاست.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه خواستار حضور متخصصان در حوزه معدن برای رشد این بخش و نقش آفرینی در اقتصاد ملی شد و در عین حال بر واگذاری سهام دولت در دو شرکت خودروسازی سایپا و ایران خودرو تاکید کرد.

وی ادامه داد: بهتر است دولت اندک سهام خود را در این دو شرکت که کمتر از ۱۰ درصد است، واگذار کند و بخش خصوصی با نظارت عالی دولت خودروسازی پیش ببرد.

نجف زاده افزایش قیمت خودرو در بازار آزاد را دلیلی بر غیررقابتی بودن حوزه خودرو در کشور دانست و گفت: قیمت خودرو در حالی در بازار داخلی افزایش می یابد که با همین ارقام می توان بهترین خودروها را در مقیاس جهانی در سایر کشورها خریداری کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس بر لزوم تدوین نقشه راه صنعت خودرو توسط وزیر صمت و ایجاد تحول در این وزارتخانه تاکید کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha