۲۰ هزار میلیارد تومان در پتروشیمی همدان سرمایه‌گذاری می‌شود

همدان - ایرنا- نماینده مردم شهرستان های همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای پتروشیمی ابن سینا ۴۰۰ میلیون یورو نیاز است گفت: ۲۰ هزار میلیارد تومان امسال در پتروشیمی ابن سینا همدان سرمایه گذاری می شود.

حمیدرضا حاجی بابایی روز دوشنبه در جمع کارکنان محیط زیست همدان افزود: از ۴۰۰ میلیون یورو مورد نیاز، ۳۲۰ میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی ارز دریافت شده و مابقی توسط سرمایه گذار تامین می شود.

وی اضافه کرد: برای این کار از سرمایه گذار تضمین مطالبه شد که وی وعده تزریق ۲ هزار میلیارد تومان به بانک های همدان داد که تاکنون ۸۰۰ میلیارد تومان از این رقم واریز شده است.

نماینده مردم شهرستان های همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه امسال تهاتر نفت به میزان ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو پیش بینی شده که از این محل تنها وزارت بهداشت می تواند امسال ۲۰ هزار تخت بیمارستانی به میزان تخت های موجود اضافه کند.

حاجی بابایی اضافه کرد: سهم همدان از این میزان ساخت بیمارستان یک هزار تختخوابی است که ۱۷ هکتار زمین برای ساخت این بیمارستان پیش بینی شد و با بهره برداری از این طرح سه هزار نفر جویای کار مشغول به فعالیت می شوند.

وی بیان کرد: به منظور حمایت و سرمایه گذاری در حوزه محیط زیست، کارهایی از جمله ساماندهی فاضلاب شهر همدان صورت گرفته است برای نمونه حدود ۲۰ سال پیش پنج شهر کشور از جمله همدان با بانک جهانی برای لوله گذاری قرارداد منعقد کرد به همین منظور در جریان بروز سیل با وجود رتبه دوم همدان در بارش های خاورمیانه اما خسارتی وارد نشد.

نماینده مردم شهرستان های همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه پیش بینی شده از سوی دولت برای شرکت آب و فاضلاب ۲۰ میلیارد تومان بود که سهم شهرستان همدان به پنج میلیارد تومان می رسد و در بهترین حالت ۲.۵ میلیارد تومان آن اختصاص می یافت.

حاجی بابایی ادامه داد: اما از محل ماده ۵۶ از بانک رفاه ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای شرکت آب و فاضلاب دریافت شد که اقساط آن سالانه از سوی دولت و سازمان برنامه و بودجه به بانک پرداخت می شود.

وی بیان کرد: یکی از رویکردها و برنامه های مهم استان، ایجاد زمینه ای برای مسابقه ای نفس گیر در راستای توسعه استان است تا اجازه ندهیم همدان از سایر استان ها عقب بماند.

نظام هماهنگ پرداخت به نظام ناهماهنگ تبدیل شده است

نماینده مردم شهرستان های همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از سازمان و وزارتخانه ها نظیر محیط زیست، جهادکشاورزی، فرهنگ و ارشاد و اسلامی و وزارت کشور کمترین میزان پرداختی را به کارکنان دارند و نامه نگاری برای افزایش حقوق آنها صورت گرفته است.

حاجی بابایی با بیان اینکه رویه نظام پرداخت حقوق نادرست است افزود: نظام هماهنگ پرداخت به نظام ناهماهنگ تبدیل شده که درست کردن آن کار مجلس نیست بلکه لایحه می خواهد یعنی دولت باید لایحه تنظیم و تقدیم مجلس کند.

وی یادآوری کرد: زمانی تبدیل شدن همدان به محور خط ریلی مطرح شد که برخی این موضوع را ادعای بزرگ و دست نیافتنی دانستند در حالیکه هم اینک با تکمیل چند خط در حال اجرا ، مسافران شمال و شمال غرب کشور برای عزیمت به جنوب و بالعکس از خطوط ریلی همدان عبور می کنند.

نماینده مردم شهرستان های همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ایجاد تراموا در شهر همدان در مجلس شورای اسلامی مصوب شد اما برخی عرض کوچک معابر رینگ مرکزی شهر را بهانه ای برای زیر سوال بردن این مصوبه مطرح کردند در حالیکه این طرح در رینگ دوم شهر با عرض معابر ۷۰ متری بدون نیاز به تخریب مکانی قابلیت اجرا دارد.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۴۰ سال پیش برای اجرای طرح جامع همدان هفت هزار و ۲۰۰ هکتار زمین در نظر گرفته شد که یک هزار و ۵۰۰ هکتار از آن به بهانه جلوگیری از احداث خانه در باغ ها و ارتفاعات کم شد.

نماینده مردم شهرستان های همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: طرح جامع همدان با رسیدن به ۱۰ هزار هکتار موجب رفع مشکل مسکن در همدان می شود و در این صورت آپارتمان و برج های ضد محیط زیست به خانه های ویلایی تبدیل می شود.

حاجی بابایی افزود: محدوده پیش بینی شده برای همدان با ۷۰۰ هزار جمعیت پنج هزار و ۷۰۰ هکتار است در حالیکه محدوده شهری در یزد با ۶۰۰ هزار جمعیت ۱۲ هزار هکتار و کاشان با ۲۳۰ هزار جمعیت ۶ هزار هکتار است.

وی با بیان اینکه همدان نیازمند ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی است ادامه داد: این شهر در تحویل زمین رتبه ۳۲ کشور شده بود که با پیگیری های صورت گرفته و پیش بینی ۱۴۰ هکتار زمین باغ میوه برای این کار، به سرعت جزو استان های موفق قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم شهرستان های همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حوزه صنعت کار زیست محیطی در حال انجام است و مخالف جدی استقرار صنعت سنگین در همدان هستم.

حاج بابایی ادامه داد: که در این راستا برای استقرار صنعت کاله با ایجاد یک هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی رایزنی هایی صورت گرفته و در حوزه صنعت هایتک و شرکت های فناور کارهای در حال انجام است برای نمونه ۵۰ هکتار اراضی برای استقرار شرکت های فناوری برتر پیش بینی شده بود که ۵۰۰ هکتار به آن افزوده شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha