جاده هشت روستای دیناران شهرستان اردل بازگشایی شد

شهرکرد- ایرنا- فرماندار اردل گفت: جاده ارتباطی هشت روستای دهستان دیناران این شهرستان بازگشایی شده است.

یعقوب شکوهی شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: با ذوب برف‌های ناشی از بارش‌های سنگین زمستان گذشته در چهارمحال و بختیاری جاده روستاهای لُشتر، زردلیمه، سرتنگ لیمه، دَماب، دهدلی، بادره، شترخوس و سرقلعه بسته و هم‌اکنون با تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای راهداری بازگشایی و دسترسی محلی برقرار شده است.
وی افزود: برای بازگشایی جاده دهلی سه دستگاه دستگاه بولدوزر از سپاه خوزستان و ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یزد و چهارمحال و بختیاری به منطقه اعزام شد.
شکوهی بیشترین بارش‌های شهرستان اردل را مربوط به دهستان دیناران اعلام و تصریح کرد: جاده روستاهای این منطقه خاکی است و نیاز به استقرار دائمی یک دستگاه لودر به‌منظور تیغ زدن ماهانه این جاده دارد.
وی یادآور شد: لودر راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری جاده روستاهای دهستان دیناران را تا روستای شترخوس هموار کرده و امکان تردد خودروهای کمک‌دار امکان‌پذیر است.
فرماندار اردل اظهار داشت: اما به‌علت سقوط یک قطعه سنگ بزرگ در مسیر هم‌اکنون ارتباطی زمینی به روستاهای بعد از لُشتر وجود ندارد و این مسیر نیاز به زیرسازی اساسی و آسفالت دارد.
شکوهی تاکید کرد: طول جاده دیناران تا هشت روستای لُشتر، زردلیمه، سرتنگ لیمه، دَماب، دهدلی، بادره، شترخوس و سرقلعه ۳۰ کیلومتر بوده که این مسیر تا روستای لُشتر آسفالت و جاده روستاهای بادره، شترخوس، سرقلعه، دهدلی خاکی است.
وی افزود: همچنین روستاهای عشایری دماب، سرتنگ لیمه و زرد لیمه با جمعیت کمتر از ۲۰ خانوار جاده ندارد و دارای راه ارتباطی عشایری مالرو هستند.
به گزارش ایرنا، اردل در ۷۵ کیلومتری چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha