استاندار کرمانشاه: اختصاص زمین طرح مسکن ملی در استان ۱۰۰درصد محقق شد

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه گفت: تا چهار ماه گذشته میزان تخصیص زمین برای ساخت طرح ملی مسکن، در استان زیر ۱۰ درصد بود که امروز نزدیک به ۱۰۰ درصد زمین‌ها برای اجرای طرح مسکن ملی اختصاص پیدا کرده و به طور جدی‌تر وارد مراحل ساخت شده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «محمدطیب صحرایی» روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از طرح مسکن ملی «سراج» شهر کرمانشاه در گفت و گویی عنوان کرد: یکی از مهمترین برنامه های دولت سیزدهم برای خدمت به مردم طرح نهضت ملی مسکن از جمله در استان کرمانشاه است.

وی اظهار کرد: در مراحل ساخت نیز باید به ۲ نکته توجه کرد و آن اینکه ساخت و ساز به صورتی باشد که مردم بتوانند آن را همراهی کنند و دریافت این خدمت برای آنها واقعی باشد.

استاندار کرمانشاه یکی از تصمیمات مهم بازدید امروز را کاهش آورده مردم دانست و گفت: باید ابتکاراتی به خرج داده شود که یکی از آنها کاهش طبقات است که با استدلاهای کاملاً فنی و مهندسی می‌شود قیمت ساختمان را کاهش داد و طبیعتاً سهم آورده مردم و فشار مالی به آنان کمتر خواهد شد.

به گفته وی، طراحی های قبلی مسکن ملی در استان، ساخت مسکن را در طبقات متعدد و زیاد برای پروژه ها دیده بود که با استدلاهای روشن فنی و مهندسی ثابت شد که این قیمتِ ساخت را بالا می‌برد و مردم به ناچار مجبور می‌شوند که انصراف بدهند در حالی که اگر طبقات را کاهش دهیم، بعضی از مشاعات، پارکینگ، پیلوت و آسانسور کاهش پیدا می کند و هزینه تمام شده مسکن به شکل چشمگیری پایین می آید که این کمک بسیار بزرگی برای نیازمندان و متقاضیان مسکن است.

وی اظهار کرد: نکته دوم، ساخت و ساز مسکن متناسب با اقلیم، بوم و فضای فرهنگی مردم است؛ به هرحال ما برای مردم کرمانشاه ساختمان می‌سازیم و طبیعتاً این ساختمان‌ها باید با خلقیات، روحیات مردم و با فرهنگ و آداب و رسوم مردم سازگار باشد و این یک ملاحظه جدی دیگری بود که با گروه مشاوران و مهندسان در مورد آن مفصل در جلسات مختلف بحث و بررسی شده و باید نتیجه آن، ساختمان هایی باشد که برای مردم دلنشین‌تر و قدری آرام بخش‌تر است.

استاندار کرمانشاه گفت: در چهار ماه گذشته بیش از ۲۱ جلسه فشرده کاری چند ساعته با همکاران در مورد نهضت ملی مسکن داشته ایم و به لطف الهی کار، جهش خوبی پیدا کرده است.

وی تاکید کرد: از این پس به صورت هفتگی یا حداکثر ۲ هفته یکبار روند ساخت و ساز مسکن را در شهرستان های مختلف استان پیگیری خواهم کرد و امیدوارم در ظرف زمانی قابل قبولی بتوانیم یک مسکن مناسب را تقدیم مردم استان کنیم.


سهمیه استان کرمانشاه از مسکن ملی ۱۲۰ هزار واحد است

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون عملیات ساخت ۳۳ هزار واحد مسکن ملی در استان آغاز شده و کل سهمیه کرمانشاه در چهار سال ۱۲۰ هزار واحد است.
در ابتدای فراخوان دولت، ۲۰۰ هزار کرمانشاهی متقاضی دریافت مسکن ملی بودند که بعد از پالایش اولیه ۵۷ هزار نفر دارای شرایط اولیه تشخیص داده شدند و در حال تکمیل مدارک خود هستند.

تسهیلات اعطایی به مردم شهر کرمانشاه ۴۰۰ میلیون تومان و در شهرستان‌های استان ۳۰۰ میلیون تومان است.
گفته می‌شود حدود ۵۰۰ هکتار زمین برای طرح مسکن ملی در استان کرمانشاه مورد نیاز است.
برای دریافت مسکن ملی سه شرط اساسی وجود دارد، متقاضی نباید از سال ۱۳۵۷ یعنی ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز زمینی از دولت دریافت کرده باشد، از تسهیلات بانک مسکن استفاده نکرده و همچنین از پنج سال پیش تا به امروز ملکی به نام او ثبت نشده باشد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمیعت دارای ۳۵ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

آهکی با اشاره به اینکه پروژه های مانند ۱۲ هزار واحدی سراج، ۶ هزار واحدی دولت آباد و چهار هزار واحدی مرادآباد کرمانشاه در حال ساخت است، توضیح داد: مقاوم سازی و ایمنی در برابر زلزله یکی از اولویت های اصلی این پروژه های مسکن ملی است لذا بر کنترل کیفی واحدها بسیار تاکید شده و همچنین پروژه ۱۲ هزار واحدی که یک شهر ۵۰ هزار نفری را ایجاد می کند را با تمام زیرساخت های آموزشی، درمانی، تفریحی و اداری در نظر گرفته ایم تا مردم آن منطقه در آسایش کامل باشند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha