پرورش اندام کرمان در مسیر صعود

۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۴۴
کد خبر: 85088613
پرورش اندام کرمان در مسیر صعود

کرمان - ایرنا - هیات پرورش اندام استان کرمان پس از یک گپ تاریخی، طی یک سال گذشته توانسته با برگزاری مسابقات، دوره های آموزشی و همچنین اعزام ورزشکاران به اردوهای داخلی و خارجی، روزهای درخشان این رشته ورزشی محبوب را رقم بزند.

به گزارش ایرنا، بدن‌سازی یا پرورش اندام، ورزشی است که در آن فرد با انجام تمرین‌های مختلف قدرتی و استقامتی بر روی عضلات خود، به ساخت بدنی حجیم و متناسب مبادرت می کند، این ورزش گرچه ریشه ای فراتر از مرزهای ایران دارد اما طی این سال ها رشد خوبی در درون کشور یافته و توانسته به یکی از رشته های مدال آور تبدیل شود.

طی این سال ها برخی استان ها با اعزام ورزشکاران به مسابقات برون مرزی، نامی برای ورزش کشور دست و پا کردند و توانستند پرچم ایران را در مسابقات جهانی و آسیایی به اهتزاز درآورند و رشد و گسترش این رشته امروز در کشور به آنجا رسیده که فدراسیون جهانی حتی میزبانی چند دوره از مسابقات بین المللی را به کشور داده است.

فعالیت استان کرمان در رشته بدن سازی و پرورش اندام تقریبا از سال های آغازین انقلاب اسلامی شکل گرفته اما این استان به دلایلی همچون ضعف سرمایه گذاری، استعدادیابی و استعدادپروری طی سالیان گذشته نتوانست جایگاه خوبی برای خود کسب کند، اما در این میان افرادی همچون محمد نصیری به عنوان قهرمان جهان و یکی از شاخص ترین مربیان ایران و رییس فعلی کمیته فنی فدراسیون پرورش اندام، بودند که با هزینه شخصی و توان خود، به رده های بالاتر رسیدند.

اما طی بیش از یک سال گذشته با تغییر و تحولات مدیریتی، در هیات بدن سازی و پرورش اندام استان کرمان، تحولی در این رشته ورزشی استان کرمان افتاد که دستاوردهای چشم گیری طی یک سال گذشته برجای گذاشت و ادامه این روند بدن سازی کرمان را به یکی از رشته های پرافتخار این استان تبدیل می کند.

به عنوان مثال محمد ترک زاده ماهانی به عنوان عضو تیم ملی و پرورش اندام در مسابقات قزاقستان ۲۰۲۲ و چندین مدال قهرمانی مسابقات کشوری و خارجی، مریم تفت نایب قهرمان مسابقات پاورلیفتینگ بانوان کشور و فاطمه باقری نایب قهرمان مسابقات اسفند ۱۴۰۱ به میزبانی اهواز را کسب کردند. از مریم همتی نیز به عنوان قهرمان و سرداور شاخص مسابقات پاورلیفتینگ کشور یاد می شود، ضمن آنکه محمدرضا پورابراهیمی و کامران صنعتی به عنوان عضو هیات رییسه و محمد نصیر زاده به عنوان رییس فدراسیون پرورش اندام کشور انتخاب شدند.

از سال ۱۴۰۱ می توان به عنوان سال پرافتخار ورزش پرورش اندام استان کرمان یاد کرد، سالی که به عقیده کارشناسان، این استان به بهترین میزبان تاریخ مسابقات پرورش اندام کشور تبدیل شد. ضمن آنکه درخشش خوبی در دیگر رقابت های این رشته همچون مچ اندازی، پرس سینه و قویترین مردان داشت و وعده میزبانی از مسابقات جهانی به این استان داده شد. کلاس های آموزشی بین المللی از دیگر دستاوردهای یک سال گذشته پرورش اندام استان کرمان بود که برخی از این کلاس ها در تاریخ این رشته بسیار نادر است.

آینده روشنی در انتظار پرورش اندام کرمان است

عضو هیات رییسه بدنسازی و پرورش اندام استان کرمان در این خصوص معتقد است: بهترین اتفاقات در ابعاد ورزشی و آموزشی این رشته طی یک سال گذشته افتاده که نشان می دهد پرورش اندام کرمان روزهای شاخص خود را می گذراند و آینده روشنی در انتظار ما است.

منصور صادق نژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزبانی بسیار قدرتمند از مسابقات انتخابی تیم ملی داشتیم که از شاخص ترین فعالیت های هیات پرورش اندام استان کرمان بود و مسئولان ملی نیز به این مهم اذعان داشتند، ضمن آنکه طی یک سال گذشته اعزام‌هایی به مسابقات جهانی نیز داشتیم.

وی اظهار داشت: کلاس ها و دوره های آموزشی متعددی از جمله کلاس مربیگری بین المللی را در کرمان برگزار کردیم که برگزاری آن بسیار شاخص و نادر است.

عضو هیات رییسه بدنسازی و پرورش اندام استان کرمان ادامه داد: این کلاس ها پیش از این، بیشتر در پایتخت کشور و جزیره هایی همچون کیش برگزار می شد که جذابیتی داشته باشد اما این کار برای ورزشکار بسیار هزینه بر بود و باید هزینه زیادی برای حمل و نقل و اقامت خود پرداخت می کرد که هیات پرورش اندام استان کرمان توانست این دوره های آموزشی را به کرمان بیاورد.

وی با تاکید بر اینک بهترین های هر رشته بدنسازی و پرورش اندام طی یک سال گذشته در استان کرمان برگزار شده است، گفت: مسابقات مچ اندازی، پرس سینه و قویترین مردان را طی این مدت به همت هیات پرورش اندام و درایت کادر فنی در این استان برگزار کردیم.

سیر صعودی ورزش پرورش اندام کرمان در یک سال

مسابقات انتخابی تیم ملی ورزش پرورش اندام برای اعزام به رقابت‌های جهانی شهریورماه سال گذشته در کرمان پایان یافت که رییس فدراسیون بدنسازی کشور از آن به عنوان بهترین میزبانی تاریخ این رشته ورزشی یاد کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha