۳۰ فروردین ۱۴۰۲، ۲۳:۳۷
کد خبر: 85088269
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعزام ۴۱۵ هزار زائر ایرانی به عتبات عالیات طی دو سال گذشته

تهران - ایرنا - سرپرست معاونت امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از تشرف حدود ۴۱۵ هزار نفر به عتبات عالیات عراق طی بازه زمانی آذر سال ۱۴۰۰ تاکنون خبر داد.

به گزارش ایرنا از حج و زیارت، حمیدرضا محمدی درباره آخرین وضعیت اعزام های عتبات عالیات و برنامه ریزی های پیش رو اظهار کرد: از آذر سال ۱۴۰۰ تاکنون حدود ۴۱۵ هزار نفر از طریق کاروانهای تحت نظارت سازمان حج و زیارت به عتبات عالیات مشرف شده اند.

وی بیان داشت: همچنین پیش بینی شده که در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۲ حدود ۹۰ هزار نفر برای زیارت عتبات عالیات به عراق سفر کنند.

محمدی درباره این پرسش که ظرفیت های زمینی و هوایی سفر عتبات نوروزی و ماه مبارک رمضان امسال به چه تعداد بوده، گفت: برای عتبات نوروزی در بازه زمانی ۲۳ اسفند سال گذشته تا دوم فروردین ماه امسال که ۹ روز به طول انجامید حدود ۱۸ هزار نفر ثبت نام و اعزام شدند که از این تعداد حدود ۲۳ درصد هوایی و الباقی به صورت زمینی به عتبات عالیات عراق مشرف شدند.

سرپرست معاونت امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: برای ایام ماه مبارک رمضان نیز تا کنون قریب ۲۰ هزار نفر، نام نویسی کرده اند که بخش عمده متقاضیان مشرف شده و باقیمانده متقاضیان نیز انشاالله در چند روز باقیمانده ماه مبارک رمضان اعزام خواهند شد.

وی در پاسخ به سوال که چگونه می توان مانع اعزام کاروان های غیرمجاز شد و آیا قانونی در این خصوص وجود دارد یا نه گفت: براساس قوانین بالادستی، سازمان حج و زیارت متولی اعزام زائران به خارج از کشور است که در راستای مسئولیت محوله و با استفاده از توانمندی شرکت های زیارتی برنامه ریزی های لازم برای ایجاد گروههای زیارتی انجام و متقاضیان می توانند از طریق سایت عتبات سازمان حج و زیارت به نشانی atabatorg.haj.ir نسبت به انتخاب گروه مورد نظر خود اقدام و ثبت نام‌ نمایند.

سرپرست معاونت امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت افزود: در این ارتباط بعضا افراد غیر مرتبط و فاقد مجوز زیارتی مبادرت به نام نویسی و اعزام زائر می کنند که بر خلاف صربح قانون است و بالطبع مراجع نظارتی و انتظامی می بایست برخورد لازم را انجام دهند و با اقدامات پیشگیرانه مانع آسیب رسانی به زائران ائمه معصومین(ع) شد.

محمدی به متقاضیان سفر به عتبات عالیات توصیه کرد که از سفر با کاروانهای غیرمجاز که تحت نظارت سازمان حج و زیارت قرار ندارند و هیچ نظارتی بر عملکرد آنان وجود ندارد، خودداری نمایند.

وی درخصوص سفرهای سوریه نیز افزود: اکنون با توجه به عدم وجود پرواز به مقصد سوریه فعلا اعزامی صورت نمی پذیرد و البته سازمان در حال پیگیری و مذاکرات است تا ان شاالله امکان تشرف متقاضیان فراهم آید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha