۳۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۶:۴۱
کد خبرنگار: 3043
کد خبر: 85088046
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرهنگ تکریم معلم در جامعه باید نهادینه شود

۳۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۶:۴۱
کد خبر: 85088046
فرهنگ تکریم معلم در جامعه باید نهادینه شود

قزوین - ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه هفته بزرگداشت مقام معلم فرصتی برای تکریم علم و جایگاه معلم است، گفت: فرهنگ تکریم معلم در جامعه باید نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نقی سیاهکالی مرادی روز چهارشنبه در شورای آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به اهمیت روز معلم، افزود: فلسفه تشکیل شورای آموزش و پرورش بررسی مسائل و مشکلات آموزش و پرورش است اما باید از ظرفیت این شوراها حداکثر استفاده را برای رسیدگی به مسایل و مطالبات فرهنگیان به کار برد.

وی با بیان اینکه تکریم علم و معلم یعنی تکریم جامعه و اگر جامعه به فرهیختگان خود بها دهد، جامعه‌ای سالم خواهیم داشت، اظهار کرد: انتظار این است که امسال سبک تکریم معلمان متفاوت از دیگر سال‌ها باشد

سیاهکالی مرادی تصریح کرد: نهاد تعلیم و تربیت رسالت ایجاد و انتقال ارزشها را در جامعه بر عهده دارد و معلم به عنوان اسوه و موثرترین عنصر در این نظام نقشی بی بدیل در ارتقای کیفی برنامه‌های آموزشی و تربیتی تربیت شهروند مفید و تحقق حقوق جامعه صالح ایفا می‌کند.

به گفته این مسوول، اعتلای فرهنگ عمومی در تکریم مقام معلم و تعمیق مرجعیت و اثر بخشی وی در جامعه از مهم ترین اهداف و برنامه‌های تکریم مقام معلم است.

وی خاطرنشان کرد: تحقق این هدف مستلزم ایجاد بستری برخاسته از اراده همگان و تولید و نهادینه سازی آن به عنوان فرهنگ عمومی در جامعه خواهد بود بنابراین حضور فعال و مشارکت همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی دولتی و عمومی سازمان‌های مردم نهاد به ویژه سازمان‌هایی که در اعتلای فرهنگ عمومی نقش و اثرگذاری ویژه دارند تحت مدیریت یک تشکیلات واحد به منظور دستیابی به اهداف فوق ضروری است.

سیاهکالی مرادی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت شورای آموزش و پرورش استان با حضوراستاندار به عنوان نماینده عالی دولت در تصمیم گیری‌های مرتبط با این موضوع ضروری است.

فرهنگ تکریم معلم در جامعه باید نهادینه شود

۴۳ درصد دانش آموزان قزوینی در هنرستانها تحصیل می‌کنند

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان قزوین نیز در این نشست گفت: هم اکنون ۴۳ درصد دانش آموزان استان در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش تحصیل می‌کنند که در این بخش آموزش و پرورش قزوین جزو استان‌های برتر کشور قرار دارد.

ساسان شهری افزود: رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در اسناد بالادستی جایگاه خاصی دارند و برای تأمین نیازهای بازار کار توجه به آنها اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی با اشاره به اهمیت هدایت تحصیلی دانش آموزان بر اساس نیازهای جامعه به ویژه نیاز شهرستان بر برنامه ریزی درست و هدفمند در این خصوص تاکید کرد.

این مسوول از برگزاری نمایشگاه و رویداد کسب و کار و کارآفرینی هنرجویان هنرستان‌ها خبر داد و افزود: برگزاری نمایشگاه از تولیدات هنرجویان هنرستان‌ها و رویدادهای کسب و کار و کارآفرینی فرصتی است برای کسب دانش و مهارت‌های کاربردی و به‌روز از سوی داتش آموزان است.

وی اضافه کرد: هدایت تحصیلی به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش و جهت‌دهی برای شناسایی استعداد و توانایی علایق و ویژگی‌های شخصیتی دانش‌آموزان، کمک به انتخاب رشته تحصیلی آگاهانه برای دستیابی به یک مسیر شغلی موفق، هدایت متوازن دانش‌آموزان به رشته‌های مختلف فنی و حرفه‌ای و کار و دانش، توسعه و ترویج سیاست‌های اشتغال به کار در کشور و فراهم آوردن زمینه اشتغال و کارآفرینی در جامعه همکاری نهادهای دولتی و غیر دولتی را می‌طلبد.

استان قزوین دارای ۲۴۰ هزار دانش‌آموز و ۱۷ هزار فرهنگی است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha