نبود حامی مالی و سالن ورزشی چالش مهم ورزش بیماران خاص کهگیلویه وبویراحمد است

یاسوج - ایرنا - رئیس هیات ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضا کهگیلویه و بویراحمد گفت: نداشتن حامی مالی و سالن ورزشی اختصاصی از چالش های مهم ورزشکاران این هیات در استان است.

"سید محمود سعیدی نسب" روز دوشنبه درگفت و گوی اختصاصی با ایرنا، اظهار کرد:تمایل نداشتن حامیان مالی برای ورود به ورزش بیماران خاص از مشکلات این رشته است و باید از راهکارهای قانونی دیگر برای تامین منابع مالی مورد نیاز اقدام کنیم.

رایگان بودن خدمات ورزشی برای تمامی ورزشکاران بیماران خاص

سعیدی نسب رایگان بودن خدمات برای تمامی ورزشکاران بیماران خاص را ویژگی این فدراسیون و هیات های استانی دانست و اشاره کرد: چون اغلب جامعه هدف ما از قشر ضعیف هستند باید شرایطی را فراهم کنیم که بدون نگرانی و دغدغه در این حوزه فعالیت کنند.

وی گفت: مطابق با مصوبات وزارت ورزش و جوانان، لازم است به هیات بیماران خاص بدون رقابت با سایر هیات ها، سالن و امکانات ورزشی قرار داده شود اگرچه در استان سالن های ورزشی کم است و این شرایط برای کمک به این هیات در استان مهیا نیست.

رئیس هیات ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضا تاکید کرد: در هیات های دیگر معمولا ورزشکار به سمت هیات می آید ولی در هیات "بیماران خاص و پیوند اعضا" ما سراغ ورزشکاران می رویم چرا که این گروه از جامعه هدف مشکلات روحی و روانی دارند و باید تلاش کرد که اینها را جذب هیات کرد.

جلوگیری خانواده های بیماران خاص از مشارکت فعالیت های ورزشی آنها

سعیدی نسب به دیگر مشکلات این گروه از ورزشکاران اشاره کرد و گفت: خانواده های این بیماران به دلیل شناسایی نشدن بیماری فرزندانشان و اینکه ورزش عاملی برای افزایش مشکلاتش آنها نشود، تمایلی به تشویق فرزندان به ورزش کردن ندارند در صورتی که ورزش کردن نه تنها در بیماری های آنان اثر منفی ندارد، بلکه در افزایش روحیه و همچنین درمان آنان موثر است.

وی به مشکل دیگری در جذب جامعه هدف در رشته های فعال این هیات ورزشی اشاره کرد و اظهار کرد: افراد به دلیل ترس از پس زدن عضو پیوندی و ایجاد شرایط خطرناک برای بیماران خاص به سمت این رشته حرکت نمی کنند و این درحالی است که انجام فعالیت های ورزشی کیفیت زندگی را در بین علاقه مندان افزایش داده و تاثیرگذار می باشد.

سعیدی نسب به بیماران خاص و افرادی که پیوند اعضا داشته اند، این نوید را داد که انجام فعالیت های ورزشی امید به زندگی و همچنین بهبودی قابل قبولی را در افراد مشتاق و پیگیر بوجود آورده است که انجام آزمایشات مستمر آن را به اثبات می رساند.

وی تصریح کرد: هدف ما این است که این ورزشکاران هم در سطم ملی و فراملی ظاهر شوند و هم بیماران خاص با پرداختن به ورزش سلامت و بهبود بیماری خود را تضمین کنند.

رییس هیات ورزشی بیماران خاص استان گفت: پرداختن به ورزش، مشکلات متعدد بیماران خاص را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد این درحالی است که بسیاری از این بیماران علاقه چندانی به ورزش کردن ندارند.

سعیدی نسب افزود: این هیات در گروه های "تالاسمی"، "دیابتی"، پیوند اعضا"، "ام اس" و "اُتیسم" در رشته های "شطرنج"، "دارت"، "بدمینتون"، "دومیدانی"، "شنا"، "دوچرخه سواری"، "تیراندازی"، "پتانک" فعالیت می کند و همه فعالیت‌های این هیات ورزشی بصورت داوطلبانه و بدون اخذ هزینه ریالی از ورزشکاران می‌باشد.

وی اضافه کرد: ورزشکاران این هیات از شهرستان های مختلف استان است که بیشتر آنها از شهرستان بویراحمد هستند.

رئیس هیات ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضای استان، تعداد ورزشکاران سازمان یافته عضو این هیات ورزشی در استان را حدود ۸۵ نفر مرد و زن برشمرد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha