دمای هوای جنوب آذربایجان‌غربی هشت درجه افزایش یافت

مهاباد - ایرنا - رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: دمای هوای شهرستان‌های جنوب آذربایجان‌غربی طی ۴۸ ساعت گذشته بطور میانگین هفت تا هشت درجه افزایش یافت.

اردلان محمدپور روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این روند افزایش دمای هوا در جنوب آذربایجان غربی که با جوی آرام همراه است طی ۲ روز آینده نیز تداوم دارد و در این مدت دمای هوا چهار تا پنج درجه سانتی‌گراد دیگر افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت از سرمای کاسته شده و دمای هوا به حالت بهاری و معمول خود بازگشته است، اضافه کرد: از فردا با ورود امواج ناپایدار به منطقه شاهد رگبار پراکنده باران در برخی مناطق جنوب استان خواهیم بود که عبور این امواج تا روز سه‌شنبه با افزایش ابر و وزش باد همراه است.

رییس اداره هواشناسی مهاباد ادامه داد: تکاب در شبانه روز گذشته با حداقل دمای منفی یک درجه سانتی‌گراد سردترین شهر و پلدشت با حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهر آذربایجان غربی بود و در این مدت دمای هوا در مهاباد بین چهار و ۱۸ درجه سانتی‌گراد نوسان داشت.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقاء یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha