۲۸ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۵۷
کد خبر: 85084358
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ماجرای ضرب و شتم مامور شهرداری نوشهر چه بود؟

۲۸ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۵۷
کد خبر: 85084358
ماجرای ضرب و شتم مامور شهرداری نوشهر چه بود؟

نوشهر- ایرنا- روز گذشته مطلبی با عنوان ضرب و شتم مامور رفع سد معبر شهرداری حین انجام وظیفه در فضای مجازی غرب مازندران منتشر و با واکنش و پرسش های برخی از کاربران فضای مجازی همراه بود تا جایی که این اتفاق مسوول سد رفع معبر شهرداری نوشهر را وادار به پاسخگویی در این ارتباط کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهم ترین موضوعی که در این پیام خبری در فضای های مجازی انتشار یافته و به آن اشاره شده این بود که "مامور سد رفع معبر شهرداری نوشهر در حین انجام وظیفه در یکی از پیاده روهای بلوار امام رضا (ع) این شهر با بساط پهن شده انواع کالاهای بهداشتی ساختمانی از سوی صاحب فروشگاه مواجه می شود و از عامل سد معبر تقاضای جمع آوری این کالاها می کند که متاسفانه صاحبان این فروشگاه با مامور شهرداری برخورد کرد و او را مورد ضرب و شتم قرار می دهند که در پی آن این مامور راهی بیمارستان می شود. "

مسوول سد رفع معبر شهرداری نوشهر روز دوشنبه در این ارتباط در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت : عصر روز شنبه هفته جاری بنا به گزارش و گلایه های مردم مبنی بر مشکل عبور و مرور به خاطر مزاحمت کالاهای یک فروشگاه در مکان یاد شده و همچنین ارسال عکس از سوی دادستان، مامور شهرداری به آن مکان اعزام و با دپوی کالاهای این فروشگاه به ویژه انواع لوله پلیکا مواجه می شود و خیلی مودبانه از عامل سد معبر می خواهد که این کالاهای را جمع آور کند.

حسین نعیمایی افزود : البته تخلف صاحب این فروشگاه نخستین بار نبود بلکه حدود ۱۰ مرتبه در گذشته به او تذکر زبانی و اخطار کتبی داده شد که بساط کالاهای مزاحم در سطح پیاده رو را جمع آوری و از این مکان دور کند که متاسفانه به این خواسته و اخطارها اعتنایی نکرده است.

وی توضیح داد :روز گذشته هم چندین بار مامور اصرار می کند نسبت به جمع آوری کلاهای مزاحم درسطح پیاده رو اقدام کند اما او گوشش بدهکار به این حرف ها نبود و متاسفانه در اوج جسارت با همراهی چهار تن از کارگرانش در فروشگاه مامور شهرداری را مورد ضرب و شتم قرار می دهند و او را راهی بیمارستان می کنند.

مسوول سد رفع معبر شهرداری نوشهر گفت : ضاربان افزون بر کتک کاری مامور شهرداری و بنا به گفته شاهدان، به تمامی مسوولان شهرداری هم فحاشی می کنند و حتی مستند هم موجود است و ماموران پلیس ۱۱۰ هم بدون فوت وقت در سر صحنه جرم حاضر شدند و صورت جلسه ای هم نوشتند و هم اینک قرار است شهرداری علیه این فرد شکایت کند.

نعیمایی افزود : در زمان حاضر این مامور سد رفع معبر شهرداری روز گذشته پس از چندین ساعت بستری در بیمارستان و تزریق دارو از این مرکز درمانی مرخص و هم اکنون در منزل در حال استراحت است و مسوولان شهری و شهردار هم با این مامور ملاقات کردند.

ماجرای ضرب و شتم مامور شهرداری نوشهر چه بود؟

برابر قانون، عامل سد معبر اگر نسبت به رفع سد معبر تمرد کند و با رفتاری گستاخانه در چندین بار ماموران شهرداری برخورد کند دستگیری عامل جرم با ماموران نیروی انتظامی و جمع آوری وسایل و ادوات سد معبر با مامور شهرداری است ضمن آنکه وسایل جمع آوری شده هم نزد مامور شهرداری حکم امانت را دارد و پس از رسیدگی به تعیین تکلیف این کالاها به صاحب کالا برگردانده می شود

سد معبر در پیاده روها و خیابان ها یکی از موارد نقض حقوق شهروندی درشهرهای گردشگرپذیر غرب مازندران است که مشکلاتی را در رفت و آمد این شهرها به ویژه شهر گردشگرپذیر نوشهر ایجاد کرده اند.

ساخت و ساز، فروش اجناس و پارک نامتعارف خودروها از اصلی ترین عوامل سد معبر است و از سوی دیگر معابر و پیاده روهای کم عرض نیز به این موضوع دامن می زند.
عابران پیاده به دلیل وجود سد معبر به ناچار مسیر خود را به سمت خیابان ها تغییر داده اند که افزون بر ایجاد ترافیک، خطراتی هم آن ها را تهدید می کند.

بنابراین اشغال و مسدود کردن معابر و آنچه به ‌عنوان سد معبر، مطرح می‌شود، به لحاظ قانونی عملی مجرمانه بوده و مرتکب این عمل مستوجب مجازات است؛ زیرا معابر عمومی متعلق به عموم شهروندان است و کسی حق ندارد در هیچ شرائطی این معابر را انتفاع شخصی کرده و آن را مسدود کند.
طبق ماده ۵۵ قانون شهرداری ایجاد خیابان ها، کوچه ها و میدان ها سایر معابر عمومی وهمچنین گسترش و توسعه معابر از وظایف شهرداری است و مطابق تبصره ۱ بند ۲ همین ماده جلوگیری از ایجاد سد معبر توسط بازاریان وغیره هم برعهده شهرداری گذاشته شده است زیرا بند ۲۰ ماده ۵۵ اصلاحی قانون شهرداری، سد معابر عمومی‌ و اشغال پیاده‌روها و استفاده غیرمجاز از آن‌ها، میدان‌ها، پارک‌ها و باغ‌های عمومی ‌برای کسب و سکونت را ممنوع اعلام کرده است.

شهرستان نوشهر با جمعیتی دست کم ۱۴۰ هزار نفر دارای سه نقطه شهری با نام های نوشهر، کجور، پول و ۱۲۰ نقطه روستایی در غرب مازندران قراردارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha