۲۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۲۰
کد خبر: 85083016
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

طرح توسعه فضای سبز تفرجگاه‌های تبریز در حال اجراست

۲۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۲۰
کد خبر: 85083016
طرح توسعه فضای سبز تفرجگاه‌های تبریز در حال اجراست

تبریز - ایرنا - سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز گفت:، طرح توسعه فضای سبز در تفرجگاه‌های پیرامونی تبریز برای امسال در حال اجراست.

به گزارش ایرنا، سیامک آسیایی روز شنبه در بازدید میدانی از روند نهال کاری در مجموعه تفرجگاه « آرپادره سی» با اشاره به اینکه توسعه ۶۰۰ هکتاری فضای سبز تبریز در اولویت این سازمان قرار دارد، افزود: حوزه فضای سبز شهرداری تبریز تلاش می کند طبق برنامه زمانبندی شده در سال جاری نسبت به نهال کاری و توسعه مجموعه‌های تفرجگاهی کوهستانی اقدام کند.

وی با بیان اینکه تفرجگاه های پیرامونی شهر از جمله آرپادره‌سی در شرق تبریز ظرفیت و بستر مناسبی برای توسعه فضای سبز شهری محسوب می‌شود، اظهار کرد: در این راستا و در کاشت بهاره سال جاری، ۱۰ هزار و ۲۰۰ اصله نهال از انواع گونه‌ها در قالب انبوه کاری و نهال کاری در تفرجگاه زیبای کوهستانی آرپادره‌سی کاشته شده است.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز با تاکید بر تداوم اجرای این طرح در سایر تفرجگاه‌های پیرامونی شهر و نیز فضاهای مستعد مناسب‌شهری گفت: با توجه به کمبود منابع آب خام مورد نیاز برای رفع نیاز آبی فضاهای سبز شهری، مدیریت این منابع نیز ضروری است.

آسیایی، ادامه داد: برای این منظور استفاده از روش‌های نوین آبیاری، توسعه شبکه آبیاری قطره‌ای، حذف آبیاری با تانکر، ذخیره و انتقال آب از مناطق برخوردار به کم برخوردار، تغییر الگوی کشت و استفاده از گونه‌های کم نیاز آبی و مقاوم ضروری بوده و از جمله اقدامات پیش روی حوزه سیما، منظر و فضای سبز برای مدیریت بهینه منابع آبی در این حوزه است.

وی اعلام کرد: در راستای تامین نیازهای حوزه فضای سبز تبریز به انواع گونه‌ها در مراحل دوم و سوم کاشت، مراکز تولیدی حوزه سیما، منظر و فضای سبز در مناطق دهگانه به طور شبانه‌روزی تلاش می کنند تا گونه‌های با کیفیت و متنوع را به موقع آماده و جهت کاشت به حوزه‌های کاری ارسال کنند.