۲۶ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۱۳
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85083003
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میزان بارندگی‌ها در استان زنجان ۲۳ درصد افزایش یافت

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: میانگین بارندگی‌های استان با ۲۰۳ میلیمتر طی سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳ درصد افزایش و نسبت به میانگین بلند مدت ۶ درصد کاهش یافته است.

حسین سلطانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون شرایط جوی در این استان پایدار و آسمان صاف تا کمی ابری است که از بعدازظهر با وزش باد همراه خواهد شد.

وی یادآورشد: از بعدازظهر دوشنبه با ورود سامانه ضعیف بارشی شاهد بارش های خفیف و محلی باران در مناطق مختلف استان خواهیم بود و روزهای آخر هفته جاری نیز شدت وزش باد افزایش و بارندگی های پراکنده در استان ادامه خواهد یافت.

سلطانی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته حداقل دماها در استان کاهش یافت، اظهار کرد: زنجان با منفی یک درجه سانتیگراد به عنوان سردترین مرکز استان کشور در این مدت ثبت شد.

وی اظهار کرد: از امروز دمای هوا در استان به طور تدریجی افزایش می یابد.

سلطانی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوا در زنجان منفی یک و ۱۲ درجه، خرمدره سه و ۱۴، ابهر چهار و ۱۴درجه، آببر ۱۲ و ۲۲ درجه، سلطانیه یک و ۱۰ درجه، قیدار صفر و ۹ درجه و ماهنشان سه و ۱۷ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

وی گفت: دمای هوای زنجان هم اکنون ۶ درجه سانتیگراد است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییری نداشته است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha