آماده‌باش ۳۰۰ راهدار چهارمحال و بختیاری در سامانه بارشی اخیر

شهرکرد_ ایرنا_ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز فعالیت سامانه بارشی جدید در استان گفت: ۳۰۰ نیروی راهداری در مناطق مختلف این استان به حالت آماده‌باش کامل درآمدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روح‌الله غلامی شامگاه چهارشنبه در نخستین ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری تاکید کرد: این تعداد نیروی راهداری در قالب ۳۱ گروه در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند.

وی افزود: تا پایان فعالیت این سامانه بارشی ۲۰۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری سبک، سنگین و نیمه‌سنگین در راهدارخانه‌های چهارمحال و بختیاری آماده خدمات‌رسانی است.

غلامی تصریح کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی چهارمحال و بختیاری بیش از ۶ هزار دستگاه پُل با دهانه‌های مختلف در استان بازبینی و بازگشایی شده‌است.

وی یادآور شد: تمامی دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری و شرکت‌های خدمات‌رسان استان تا پایان فعالیت این سامانه بارشی از هرگونه حفاری در جاده‌های این استان خودداری کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: نیروهای راهداری استان از آمادگی لازم برای بازگشایی محورهای ارتباطی در صورت ریزش کوه، رانش زمین و بسته شدن احتمالی جاده‌های استان برخوردار هستند.

غلامی تاکید کرد: در سامانه بارشی جدید در صورت نیاز، بیل‌مکانیکی شهرستان بروجن تامین و ارسال می‌شود.

وی افزود: راهدارخانه شهرستان خانمیرزا به لودر، گریدر و کامیون تجهیز شده و خرید ماشین‌آلات برای راهدارخانه ارمند این شهرستان در دستور کار قرار گرفته است.

رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی چهارمحال و بختیاری و مدیر حوادث دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد نیز گفت: ۵۸ پایگاه امدادی، شهری و جاده‌ای در نقاط مختلف استان آماده خدمات‌رسانی است.

۳۰۰ راهدار در چهارمحال و بختیاری به حالت آماده‌باش کامل درآمدند
محمود شمسی‌پور دهکردی تصریح کرد: همچنین ۲ دستگاه اتوبوس‌آمبولانس در سه‌راهی گوشکی و شهرکرد برای خدمات‌رسانی احتمالی در سامانه بارشی جدید آماده شده است.
وی یادآور شد: اورژانس هوایی چهارمحال و بختیاری در زمان بارندگی امکان خدمات‌رسانی را ندارد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری نیز گفت: ۱۸ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای و کوهستان با ۵۳۰ امدادگر آماده خدمات‌رسانی به مردم استان هستند.

۳۰۰ راهدار در چهارمحال و بختیاری به حالت آماده‌باش کامل درآمدند
مسعود مثنوی تاکید کرد: جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری هر شبانه‌روز ۱۰۰ نیروی کشیک برای خدمات‌رسانی در حوادث مختلف دارد.

وی اظهار داشت: برای مقابله با حوادث احتمالی در سامانه بارشی جدید چهارمحال و بختیاری تعدادی لجن‌کش و موتورپمپ تهیه و آماده شده است.

رییس پلیس‌راه چهارمحال و بختیاری نیز گفت: نیروهای پلیس‌راه در کنار عوامل انتظامی با کمک نیروهای راهداری آمادگی پوشش جاده‌های درون‌شهری، برون‌شهری و کوهستانی استان را دارند.

۳۰۰ راهدار در چهارمحال و بختیاری به حالت آماده‌باش کامل درآمدند
سرهنگ غلامعلی نوربخش تصریح کرد: در صورت شدت بارش‌ها آمادگی اعمال محدودیت‌های ترافیکی و تردد در جاده‌های برون‌شهری و ترانزیتی چهارمحال و بختیاری وجود دارد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: با توجه به پیش‌بینی شدت بارش‌ها اطلاع‌رسانی حضوری به شیلات‌داران شهرستان‌های کوهرنگ و اردل و صدور هشدارهای لازم به سایر شیلات‌داران استان انجام شد.

۳۰۰ راهدار در چهارمحال و بختیاری به حالت آماده‌باش کامل درآمدند
حسین برزگر تاکید کرد: هم‌اکنون درختان باغ‌های چهارمحال و بختیاری به‌ویژه در شهرستان‌های سامان و بن در مرحله گل کامل هستند و روزهای جمعه و شنبه در معرض خطر سرمازدگی قرار دارند.

وی افزود: سوخت کافی برای جلوگیری از سرمازدگی باغ‌های چهارمحال و بختیاری از ۱۰ روز گذشته تامین شده است و تا ۱۰ روز آینده هم ادامه دارد.

برزگر تصریح کرد: هشدارهای لازم به کشاورزان چهارمحال و بختیاری برای تنظیم سربندهای کشاورزی داده شده است.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: به‌دنبال هشدارهای هواشناسی تمامی بندهای خاکی استان کنترل شد.

۳۰۰ راهدار در چهارمحال و بختیاری به حالت آماده‌باش کامل درآمدند
اصغر احمدی تاکید کرد: براساس تقویم کوچ ورود دامداران و عشایر به مراتع چهارمحال و بختیاری ۲۵ اردی‌بهشت‌ماه اعلام شده است اما این تقدیم رعایت نمی‌شود.

وی یادآور شد: هم‌اکنون تعدادی از دامداران و عشایر وارد مراتع چهارمحال و بختیاری شده‌اند که در خطر حوادث احتمالی ناشی از فعالیت سامانه بارشی جدید قرار دارند.

احمدی تصریح کرد: رعایت تقویم کوچ دامداران و عشایر به مراتع الزامی است و باعث جلوگیری از بروز هرگونه خطر برای این قشر در مراتع هنگام بارندگی‌ها می‌شود.

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری نیز گفت: دامدارانی که به مراتع استان وارد شده‌اند عشایر نیستند و جزو رمه‌داران هستند.

۳۰۰ راهدار در چهارمحال و بختیاری به حالت آماده‌باش کامل درآمدند
یحیی حسین‌پور تاکید کرد: هم‌اکنون عشایر چهارمحال و بختیاری در مراتع خوزستان حضور دارند و تعداد کمی به چهارمحال و بختیاری بازگشته‌اند.

وی اظهار داشت: هشدارهای لازم به عشایر چهارمحال و بختیاری برای پیشگیری از بروز هرگونه خسارت ناشی از فعالیت سامانه بارشی جدید در استان داده شده است.

به گزارش ایرنا، براساس پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری مناطقی از شهرستان‌های شهرکرد، اردل، کوهرنگ، فارسان، لردگان، کیار و بن در مسیر سامانه بارشی جدید قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha