امام جمعه کرمانشاه: نقش مداحان در جذب جوانان کم‌نظیر است

کرمانشاه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه بر اهمیت تلطیف جامعه با اذکار قرآنی تاکید کرد و گفت: نقش مداحان در جذب جوانان و ترسیم مسیر معنوی آنان کم‌نظیر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله «مصطفی علما» شامگاه چهارشنبه در نشست یالثارات الحسین که با حضور مداحان و مدیران هیات‌های مذهبی در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت حضرت علی (ع) افزود: در طول تاریخ به استثنای پیامبر اسلام (ص) هیچ کسی همانند امیرالمومنین (ع) خلق نشده است.

وی با ذکر روایاتی از پیامبر اسلام (ص) اظهار داشت: پیامبر اسلام (ص) در احادیث متعدد با تجلیل از مقام حضرت علی (ع) سخنان بی بدیلی در تاریخ به ثبت رسانده‌است.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: آن چیزی که ما را سوق به بهشت می‌دهد عقل الهی است که همه کس را توان درک آن نیست، زیرا عقل باید عبودیت و بندگی بیاورد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت بندگی خدای متعال یادآور شد: هر چه ما به خداوند متصل شویم به همان اندازه موقعیت پیدا می‌کنیم، زیرا بندگی خداوند متعال امیری می‌آورد.

وی افزود: جامعه مداحان با توسل به ائمه معصومین (ع) بسیار در ایجاد فضای معنوی و الهی موثر هستند، لذا بیاییم حال که اسباب و ابزار را در اختیار ما قرار داده تا نهایت استفاده را برای بندگی ببریم.

امام جمعه کرمانشاه: نقش مداحان در جذب جوانان کم‌نظیر است

وی با استناد به سخنان حضرت علی (ع) خاطرنشان کرد: آن حضرت می‌فرمایند «خودت را به کمتر از بهشت مفروش» لذا باید ببینیم مقام انسانیت ما تا به کجا خواهد رسید.

وی اظهار کرد: امام علی (ع) برای انسانیت ما و تعالی بندگی ما بسیار ارزش قایل است لذا باید قدردان عنایات خداوند متعال باشیم.

امام جمعه کرمانشاه در خصوص وصیت نامه حضرت علی (ع) اظهار داشت: اولین وصیت حضرت به حضرات حسنین (ع) رعایت تقوای الهی است، البته باید بدانیم حضرات معصومین (ع) اوج تقوای الهی بودند، لذا حضرت برای ثبت در تاریخ و راهنمایی همه ما تاکید بر تقوا دارند.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت و بیش از ۲۴ هزار کیلومتر مربع مساحت، دارای بیش از ۲ هزار هیات مذهبی است که ۲۵۰ مورد آنها مربوط به بانوان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha