عضو هیات علمی دانشگاه شهرکرد در فهرست پژوهشگران پر استناد موسسه ISC قرار گرفت

شهرکرد-ایرنا-معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهرکرد گفت: دکتر علی روحانی عضو هیات علمی این دانشگاه در فهرست ۳۳۳ پژوهشگر پر استناد موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام موسوم به ISC در زمینه علوم انسانی، علوم اجتماعی و هنر قرار گرفت.

احمد کیوانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا شهرکرد افزود: براساس آخرین گزارش موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام(ISC) علی روحانی عضو هیات علمی دانشگاه شهرکرد در فهرست ۳۳۳ پژوهشگر پر استناد در زمینه علوم انسانی، علوم اجتماعی و هنر این موسسه قرار گرفت.

وی ادامه داد:دکتر علی روحانی دانشیار گروه زبان‌های خارجی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهرکرد است و زمینه‌های تحقیقات کمی، کیفی و ترکیبی زبانشناسی کاربردی و بین رشته‌ای زبانشناسی پیکره‌ای، روانشناسی تربیتی، تحقیق،تجزیه و تحلیل مقایسه‌ای بین زبان‌های اول، دوم و زبان خارجی از جمله حوزه‌های تحقیقی این پژوهشگر است.

وی یاد آور شد:موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام، به طور سالانه با اتکاء به منابع اطلاعاتی و پایگاه‌های داده خود اقدام به شناسایی پژوهشگران پر استناد علوم انسانی، علوم اجتماعی و هنر می‌کند که به تازگی از سوی این موسسه، پژوهشگران پر استناد در بازه زمانی ۱۰ ساله ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۹ معرفی شده‌اند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهرکرد گفت: این تحلیل با شناسایی فهرستی از پراستنادترین نویسندگان در هر حوزه با استفاده از روش‌های نرم‌افزاری آغاز می‌شود و در مرحله بعد، ابهام‌زدایی و یک‌دست‌سازی فهرست که منجر به شناسایی افراد متعدد با نام یکسان یا افراد یکسان با نام‌های متنوع می‌شود، انجام می‌پذیرد.

کیوانی یادآور شد:در مرحله آخر پژوهشگران هر حوزه بر حسب تعداد استنادهایی که دریافت کرده‌اند، مرتب‌سازی شده و پژوهشگران پر استناد بر اساس حدود آستانه استنادی به عنوان نخبگان علمی گستره علوم انسانی،علوم اجتماعی و هنر معرفی می‌شود.

وی تاکید کرد:معیار انتخاب پژوهشگران در این فهرست، تنها تعداد استنادهای صورت گرفته به تولیدات علمی آن‌ها است و این پژهشگران در ۱۶ حوزه موضوعی علوم انسانی و اجتماعی و هنر دسته‌بندی شده‌اند البته برخی از پژوهشگران در چندین حوزه موضوعی امتیاز لازم را کسب می‌کنند که به صورت جداگانه در حوزه چند رشته‌ای قرار داده شده‌اند.

به گزارش ایرنا، دانشگاه شهرکرد دارای ۶ هزار و ۵۳۰ دانشجو ، ۴۰۰ استاد و۲۳ هزار و ۲۲۰ هزار دانش‌آموخته در رشته‌ها و مقاطع مختلف تحصیلی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha