۱۷ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۵۷
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85075219
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چین دیدار آمریکایی‌ها با رئیس تایوان را محکوم کرد

۱۷ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۵۷
کد خبر: 85075219
چین دیدار آمریکایی‌ها با رئیس تایوان را محکوم کرد

تهران- ایرنا- وزارت خارجه چین دیدار بین مقام‌های آمریکایی و تسای اینگ وون رئیس دولت تایوان در ایالت کالیفرنیا را به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری شینهوا، دستگاه دیپلماسی چین امروز پنجشنبه با اشاره به مخالفت‌های پکن پیش از انجام دیدار کوین مک‌کارتی رئیس مجلس نمایندگان و قانونگذاران آمریکا با رئیس دولت تایوان، اعلام کرد که این اقدام به شدت اصل چین واحد و مفاد سه توافق مشترک چین و آمریکا را نقض کرده است.

وزارت خارجه چین معتقد است که قوانین بین‌المللی و هنجارهای اصلی حاکم بر روابط بین‌الملل به صورت جدی نقض شده و به شدت حاکمیت و یکپارچگی ارضی چین را تضعیف کرده است. از این رو کنگره ملی خلق چین بسیار با این اقدام مخالف است و آن را به شدت محکوم می‌کند.

همچنین در بیانیه‌ وزارت خارجه چین آمده است:هر طرحی در راستای "استفاده از تایوان برای مهار چین" و بمنظور حمایت یا فریب دادن نیروهای جدایی طلب "استقلال تایوان" محکوم به شکست است. هر اقدامی در جهت «استقلال طلبی از طریق جلب حمایت خارجی» و تضعیف اتحاد ملی انجام شود، باید محاکمه شود.

این وزارتخانه همچنین باور دارد که دیدار مک‌کارتی سومین مقام بلند پایه آمریکا با رئیس دولت تایوان سیگنال های اشتباه و جدی به نیروهای جدایی طلب که به دنبال "استقلال تایوان" هستند، ارسال کرد و همچنین حقایق تاریخی و عدالت را زیر پا گذاشته و به حاکمیت قانون بین المللی لطمه زده است.

در ادامه این بیانیه نیز تاکید شد: مساله تایوان در هسته اصلی منافع چین قرار دارد و اولین خط قرمز روابط چین و آمریکا است که نباید از آن عبور کرد. ما قاطعانه با هر شکلی از تعامل رسمی بین ایالات متحده و تایوان مخالفیم.

تسای رئیس تایوان روز چهارشنبه پس از بازدید از گواتمالا و بلیز دو تن از متحدان تایپه، با توقف در ایالات متحده با هیئتی متشکل از سیاستمداران آمریکایی از احزاب جمهوری‌خواه و دموکرات در ایالت کالیفرنیا دیدار کرد.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha